تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

تفاوت-برگه-و-نوشته

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

شاید برای شما هم این سوال به وجود آید که تفاوت نوشته و برگه چیست. اما ابتدا بهتر است با این دو مفهوم بیشتر آشنا شوید تا بتوانید تفاوت آن‌ها را بهتر درک کنید. دو گزینه که بیشترین کاربرد را در فضای وردپرس داشته و با استفاده از آن می‌توانید آنچه که در ذهنتان هست را در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

نوشته در وردپرس

تفاوت-برگه-و-نوشته

نوشته مربوط به انتشار مقالاتی است که روی سایت منتشر شده و به روزرسانی می‌شوند و معمولا زمان مشخصی را برای انتشار آن‌ها در نظر می‌گیرند. از نوشته‌ها برای انتشار اخبار، حوادث مهم، زمان برگزاری کنفرانس‌ها و… استفاده می‌شود. نوشته نقش مهمی را در سئوی سایت شما دارد. می‌توانید با استفاده از افزونه‌های کاربردی مانند ویرایشگرها، افزونه‌های سئو مانند رنک مث و یواست و … برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.

برگه در وردپرس

تفاوت نوشته و برگه

برگه‌ها صفحاتی ثابت هستند که از طریق لینک‌هایی که در فهرست وردپرس جایگذاری می‌شود، می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. این مطالب تنها یک محتوا و عنوان دارند و می‌توان از آن‌ها در بخش منوی سایت استفاده کرد. مانند صفحه اصلی، پشتیبانی، قوانین سایت، تماس با ما، درباره ما و…

تفاوت نوشته و برگه

تفاوت-برگه-و-نوشته

فرض کنید صفحه‌ای در سایت خود دارید که می‌خواهید یک مقاله آموزشی را روی آن قرار دهید. از هر دو طریق برگه و نوشته می‌توان این کار را انجام داد. اما باید با توجه به نوع محتوا و کاربردی که برای سایت شما دارد، روش مناسب را انتخاب کنید. بنابراین بهتر است با تفاوت نوشته و برگه نیز آشنا شوید. در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد:

امکان به روز رسانی محتوا

این قابلیت در نوشته‌ها دیده می‌شود که باید مقالات منتشر شده خود را در زمان مشخصی به روزرسانی کرد و حتی زمان آن می‌تواند در قسمت مشخصی از محتوا درج شود. اما مقالات موجود در برگه‌ها، بدون درج تاریخ و تنها چند ماه یکبار می‌توانند به روزرسانی شوند. در غیر اینصورت برای سایت امتیاز منفی خواهد داشت.

امکان دسته بندی

مقالاتی که از طریق نوشته‌ها در داخل سایت منتشر می‌شوند را می‌توان براساس نیاز خود و کاربران سایت، دسته‌بندی کرد. اما برگه‌ها تنها یک صفحه ثابت هستند که نمی‌توان دسته‌بندی خاصی برای آن‌ها در نظر گرفت. 

امکان درج نام نویسنده

در هنگام بارگزاری مقالات از طریق نوشته در وردپرس، حتما نام نویسنده در قسمت مشخصی از متن عنوان خواهد شد. اما در برگه‌ها معمولا این کار را انجام نمی‌دهند.

امکان ایجاد پرسش و پاسخ

این ویژگی نیز در انتهای برخی مقالاتی که از طریق نوشته‌ها در سایت وردپرس قرار می‌گیرند، گذاشته شده تا کاربران در مورد مسائل مورد نظر خود، بتوانند با پشتیبان سایت در ارتباط باشند. در برگه‌ها هم ممکن است این قابلیت و ثبت نظرات وجود داشته باشد، اما معمولا این کار را انجام نمی‌دهند.

نحوه بارگزاری مقالات در نوشته

افزودن-نوشته-در-وردپرس

  • برای انتشار یک مقاله از طریق نوشته، ابتدا در فهرست سایت خود روی گزینه نوشته‌ها کلیک کرده و به بخش افزودن نوشته مراجعه کنید.
  • با ورود به این قسمت صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که در بالای آن می‌توانید عنوان مقاله خود را وارد کنید.
  • اکنون با قرار دادن محتوای خود در قسمت مشخص شده و ایجاد تغییرات لازم، می‌توانید مقاله خود را منتشر کنید.
  • با کلیک روی پیش نمایش می‌توانید مقاله خود را روی سایت ببینید و در صورت مشکل آن را اصلاح کنید.
  • اگر در فهرست وردپرس در دسته نوشته‌ها به قسمت همه نوشته‌ها بروید، تمام مطالب منتشر شده خود را همراه با تاریخ انتشار، تاریخ بروزرسانی، نام نویسنده و برخی از موارد دیگر خواهید دید.

نحوه بارگزاری مقالات در برگه‌ها

افزودن-نوشته-در-وردپرس

  • با ورود به قسمت برگه‌ها و کلیک روی افزودن برگه، مجددا صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که شامل عنوان و محلی برای درج مطالب است و می‌توانیم مقالات خود یا نوشته‌ها را در آنجا منتشر کنیم.
  • کار با این قسمت و تغییرات روی مطالب، درست مانند نوشته‌ها خواهد بود.
  • تمام مطالب منتشر شده برای خود، لینک جداگانه‌ای خواهند داشت که کاربر می‌توان با کلیک روی آن‌ها، به مطالب آن‌ دسترسی پیدا کرد.
  • هر برگه می‌تواند، زیر برگه‌ای داشته باشد که در قسمت ویژگی‌های برگه، می‌توان آن را تعیین کرد.

سخن پایانی

تفاوت-برگه-و-نوشته

با داشتن اطلاعات کافی از تمام قسمت‌های مختلف سایت وردپرسی می‌توانید به راحتی بدون نیاز به داشتن اطلاعات فنی، کلیه فعالیت‌های مورد نیاز برای سایت خود را انجام دهید. این کار دقیقا مطابق با همان چیزی انجام می‌شود که در اینجا به آن اشاره شد. در جدول زیر می‌توانید تفاوت نوشته و برگه را در وبسایت وردپرسی تنها با یک نگاه ببینید. 

نوشتهبرگه
مناسب برای صفحات و محتوای زمان‌دارمناسب برای صفحات و محتوایی که نیاز به تغییر ندارد.
مناسب برای محتوایی که نیاز به آرشیو شدن دارد.این نوع صفحات به صورت جداگانه ثبت می‌شوند و در ساین نمایش داده نمی‌شوند.
دارای تاریخ انتشار است.امکان دسته‌بندی، برچسب‌گذاری و نمایش نویسنده به صورت پیشفرض در آنها وجود ندارد.
امکان دسته‌بندی، برچسب گذاری و نویسنده داردامکان استفاده از قالب‌های گوناگون در آنها وجود دارد
بر اساس تاریخی در سایت به صورت لیست پشت سر هم نمایش داده می‌شود.امکان نمایش به صورت سلسله مراتبی را دارند. (حالت والد به فرزند یا همان زیرمجموعه)
امکان استفاده از پیوند یکتا بر اساس تاریخ در آن وجود دارد.مناسب برای لینک دادن از منو وردپرس
 

می‌توانید برای راه‌اندازی سایت وردپرسی خود و همچنین ایجاد مطالب از طریق برگه و نوشته از سایت‌ساز افگیگا استفاده کنید.