آموزش نصب المنتور

آموزش نصب المنتور

آموزش نصب المنتور برای افرادی که دارای یک سایت وردپرسی هستند، مناسب است. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس، وجود افزونه‌های کاربردی است که برای آن تولید شده و به صورت رایگان و غیر رایگان در دسترس است. المنتور نیز یکی از این افزونه‌هاست که به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین صفحه سازهای وردپرس شناخته می‌شود. این افزونه دارای قابلیت‌های زیادی است. با نصب آن می‌توانید به صورت روزانه سایت خود را به روزرسانی کنید. این دقیقا همان چیزیست که برای ارتقا رتبه سئوی سایت نیاز خواهید داشت.

چگونه المنتور را روی وردپرس نصب کنیم؟

برای آموزش نصب المنتور در سایت وردپرسی خود، از دو روش می‌توانید استفاده کنید:

  1. در روش اول آموزش نصب المنتور که روش پیشنهادی ما به شماست، ابتدا در قسمت پیشخوان سایت، به بخش افزونه‌ها مراجعه کرده و روی گزینه مربوط به افزودن کلیک کنید. در قسمت بالای صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، فیلد جستجو را خواهید دید که می‌توانید در داخل کادر آن، عبارت مربوط به جستجوی المنتور را وارد کرده و پلاگین موردتان نظر را پیدا کنید. اکنون می‌توانید برنامه مورد نظر را نصب کرده و پس از انجام مراحل فعال سازی، آن را روی سایت بارگزاری کنید.
  2. در روش دوم نیز می‌توانید از طریق گوگل، المنتور را جستجو کرده و با ورود به لینک مربوطه، آن را به عنوان یک صفحه ساز دانلود کنید. اکنون با مراجعه به بخش بارگزاری افزونه‌ها، کادری برای بارگزاری فایل زیپ نهایی دیده می‌شود که می‌توانید لینک مربوطه را در آن قسمت قرار داده و با انجام دیگر مراحل، آن را روی سایت خود نصب کنید.

با هر دو روش المنتور روی سایت شما نصب خواهد شد.

تنظیمات اولیه المنتور

برای تنظیمات اولیه المنتور در آموزش نصب المنتور در قسمت پیشخوان روی گزینه برگه کلیک کرده و افزودن جدید را بزنید. اکنون صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در قسمت بالای آن ویرایش با المنتور را می‌بینید. با کلیک روی این گزینه، کار اصلی المنتور که طراحی سایت است، آغاز خواهد شد.
اما پیش از آن، ابتدا باید برای المنتور خود یک عنوان و متن مشخص و منتشر کنید. سپس با ورود به قسمت تنظیمات پیشخوان، گزینه مربوط به خواندن را انتخاب کرده و تعیین کنید که این عنوان و متن مشخص شده، باید در صفحه اصلی سایت قرار گیرد. اکنون با ذخیره سازی تغییرات اعمال شده، می‌توانید المنتور ایجاد شده را در دامنه سایت خود ببینید.

توجه داشته باشید که المنتور برای نوشته‌، مقالات یا پست تایپ‌ها نیز کاربرد دارد. اما برای فعال‌سازی آن باید به قسمت تنظیمات رفته و در انواع نوشته، گزینه‌های مد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش نصب المنتور پرو

از آنجایی که این مبحث در مورد آموزش نصب المنتور است، بهتر دانستیم تا در مورد المنتور پرو نیز کمی صحبت کنیم. افزونه پیشرفته‌تر نسبت به نمونه‌های رایگان و که مطمئنا کاربردهای بیشتری را برایتان خواهد داشت. نحوه نصب این افزونه در سایت‌های وردپرسی نیز مانند نسخه‌های رایگان است. تنها تفاوت در استفاده از آنهاست که به دلیل پیشرفته‌تر بود و ارائه امکانات بهتر کمی متفاوت است. شما می‌توانید نسخه المنتور پرو را از افگیگا با پرداخت هزینه سالیانه دریافت کنید.

سخن پایانی
در این مطلب سعی کردیم به ساده‌ترین روش، آموزش نصب المنتور روی سایت وردپرس را به شما آموزش دهیم. در واقع این افزونه امکانات بسیار موثری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کنار ویرایش وردپرس، بتوانید هر نوع تغییری را روی سایت خود اعمال کنید.

اما پیش از آن بهتر است آموزش‌های مربوط به خرید هاست، خرید دامنه و آموزش مربوط به اتصال دامنه به هاست را با دقت مطالعه کنید تا در این موارد نیز اطلاعات کافی را داشته باشید. قطعا ساخت سایت کار آسانی نیست؛ اما ما به شما کمک می‌کنیم تا به ساده‌ترین روش، این کار را برای خود انجام دهید.