آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس در 4 مرحله

آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس در 4 مرحله

در مقاله مربوط به افزونه ووکامرس در مورد آن توضیح دادیم و فهمیدیم که چرا باید از ان استفاده کنیم. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس بپردازیم. بهتر است در هر مرحله، مقاله‌ مشخص شده را مطالعه و سپس به مرحله بعدی بروید.

آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس تنها با 4 مرحله!!!

آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس

برای آنکه بتوانید با استفاده از ووکامرس یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1. دامنه یا هاست خود را خریداری کنید.

اولین مرحله در آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس، انتخاب یک دامنه و هاست مناسب است. هاست همان فضایی است که کلیه اطلاعات مورد نظر شما که اطلاعات مورد نیاز برای مخاطبانتان را در خود نگه می‌دارد. دامنه نیز همانند یک آدرس برای کسب و کار شما در فضای آنلاین است که مشتریان را به سمت شما هدایت می‌کند.

در مورد نحوه انتخاب و اتصال هاست و دامنه در مقاله‌های “آموزش خرید دامنه” و “آموزش اتصال هاست به دامنه” صحبت کرده‌ایم.

2. وردپرس را نصب کنید.

دومین کار شما در پروسه آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس، نصب وردپرس است. البته سایت‌های اختصاصی عموما برنامه نویسی دارند که فروشگاهشان را بر پا خواهند کرد. نحوه ثبت وردپرس هم از طریق سی پنل و هم از طریق داریکتر ادمین و لوکال هاست انجام می‌شود.

3. ووکامرس را نصب کنید.

پس از انجام مراحل بالا اکنون نوبت به نصب ووکامرس می‌رسد. می‌توانید این افزونه را از طریق بخش مربوط به افزونه‌ها طراحی کنید، یا ابتدا آن را دانلود کرده و سپس از طریق هاست یا آپلود آن درون وردپرس قرار دهید. نصب این افزونه همانند تمام پلاگین‌های دیگر در وردپرس است که در مقاله “آموزش نصب افزونه‌ های وردپرس با 3 روش” آن را توضیح داده‌ایم.

4. سایت خود را توسعه کنید.

برای آنکه بتوانید سایت خود را پیشرفته‌تر کنید، باید افزونه‌های ضروری در ووکامرس را نیز نصب کنید تا در نهایت بتوانید با بهترین شکل و همانگونه که نیاز دارید، سایتتان را ایجاد کنید. این افزونه‌ها، امکان ارائه کوپن، تخفیف، دسته بندی محصولات، قیمت گذاری، رنگ بندی، سایزبندی، چینش و دیگر امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد.

افزونه‌های ضروری در کنار ووکامرس را بشناسید…

افزونه های ووکامرس

بهتر است پس از آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس، افزونه‌های زیر را نیز در ذهنتان بسپارید:

نام افزونهکاربرد
WPFormsساخت فرم‌های تماس مختلف
Yoast SEOبهینه‌سازی و سئو سایت
WP Mail SMTP ارسال ایمیل از طریق SMTP
Mailchip ارسال خبرنامه‌های مختلف و جذاب
Akismetضد هرزنامه و ضد اسپم
W3 Total Cacheبهبود و بهینه‌سازی عملکرد وبسایت‌
UpdraftPlusپشتیبان‌گیری و بازیابی
WP Rocketمحافظت در برابر حملات DDoS، تهدیدات بدافزار، حملات XSS و هر نوع حملات دیگر
learnpressفروش دوره‌های آموزشی
SEMRushبهبود و بهینه‌سازی سایت

سخن پایانی

همانطور که در آموزش ایجاد سایت فروشگاهی با ووکامرس دیدید، روش نصب و راه اندازی سایت فروشگاهی با افزونه ووکامرس بسیار راحت است، اما آنچه که وجود دارد، انتخاب ابزارهایی برای بهبود وضعیت آن است. باید با در نظر گرفته نیاز خود از میان هزاران پلاگین، همانی را انتخاب کنید که برای پیشرفت سایت شما مناسب‌تر است. این مطلب راهنمای خوبی برای شما در این مسیر است.