آموزش افزودن محصول جدید در ووکامرس

آموزش افزودن محصول جدید در ووکامرس

ووکامرس یک افزونه بسیار پیشرفته و مهم برای سایت‌های فروشگاهی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید محصولات مورد نظر خود را وارد سایت کرده و در نتیجه تغییرات لازم را برای آن انجام دهید. این مطلب توضیح کاملی از آموزش افزودن محصول در ووکامرس محصول در پلتفرم ووکامرس است. با انجام مرحله به مرحله آن می‌توانید به راحتی محصولات خود را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

شروع آموزش افزودن محصول در ووکامرس

برای آنکه یک محصول را وارد سایت خود کنید و در اولین مرحله از آموزش افزودن محصول در ووکامرس باید از منوی محصولات استفاده کنید. در این قسمت چند گزینه وجود دارد که عبارتند از:

  • همه محصولات: با کلیک کردن روی این گزینه می‌توانید کلیه محصولات وارد شده در این سایت را ببینید.
  • افزودن جدید: مربوط به زمانی است که می‌خواهید محصولی جدید را وارد کنید.
  • دسته بندی: مربوط به بخش دسته بندی محصولات است.
  • برچسب‌ها: شامل کامل برچسب‌هایی است که در سایت خود برای محصولاتتان در نظر گرفته‌اید.
  • ویژگی‌ها: بخشی است که مربوط به ویژگی‌های محصول است که باید قبل از آنکه محصول تعریف شود، وارد سایت شده باشد.

افزودن جدید

آنچه که در این مطلب به دنبال آن هستیم، آموزش افزودن محصول در ووکامرس است. با کلیک کردن روی گزینه افزودن جدید وارد صفحه دیگری خواهید شد که تصویر آن را در زیر میبینید:

افزودن-محصول-در-ووکامرس

همانطور که در تصویر می‌بینید، همه چیز برای یک ورود محصول حرفه‌ای در سایت از طریق افزونه ووکامرس در این بخش مشخص است. قسمت مربوط به عنوان، محتوای محصول، بخش مربوط به سئو و همچنین گزینه‌های ذخیره پیش نویش و پیش نمایش در این فضا دیده می‌شود. برای آنکه بخواهید یک محصول را در فروشگاه اینترنتی خود تعریف کنید باید در قسمت عنوان نام آن را وارد کنید.

همچنین در زیر عنوان کادری قرار گرفته که مربوط به توضیحات محصول است. هر آنچه که شما در این بخش وارد کنید، در صفحه مربوط به محصول دیده شده و روی سئوی آن موثر است.

نکات مهم در آموزش افزودن محصول در ووکامرس

برای آنکه بتوانید محصول مورد نظر خود را به درستی وارد سایت کنید، نیازمند رعایت کردن نکات زیر خواهید بود:

نام محصول

این بخش مربوط به همان چیزی است که محصول شما با استفاده از آن به کاربر نمایش داده می‌شود. این نام نباید بیش از حد طولانی یا کوتاه باشد. البته اگر افزونه‌های سئو را روی ووکامرس نصب کنید، در صورت انتخاب اشتباه آن را به شما اعلام خواهد کرد. عنوان انتخاب شما باید به گونه‌ای باشد از نظر گوگل مناسب باشد. می‌تواند از نوع محصول، برند، مدل و … استفاده کنید.

ووکامرس بهترین ابزار برای سایت‌های فروشگاهی است.

ویرایشگر محصول

همانطور که در تصویر قسمت قبل مشاهده کردید، برای وارد کردن توضیحات محصول یک باکس قرار داده شده که نوار بالایی آن مربوط به ویرایشگر است. به این معنی که می‌توانید همانند یک صفحه ورد هر گونه تغییری که در سایتتان به آن نیاز دارید را روی محتوای قرار داده شده در بخش توضیحات اعمال کنید. این ابزار حاوی موارد زیر است:

  • headingها که مربوط به مشخص کردن بخش‌های مختلف محتوای سایت شماست.
  • تغییر رنگ نوشته‌ها
  • چیدمان نوشته‌ها که می‌توانند همگی در وسط، چپ یا راس باشند.
  • قابلیت‌هایی مانند بولد یا متالیک کردن نوشته
  • امکان اضافه کردن لینک به نوشته‌هایی که درون باکس قرار گرفته است.
  • امکان قرار دادن فایل‌های دانلودی
  • امکان اضافه کردن تصویر و دستیابی به بخش مربوط به آلبوم سایت

دیگر مراحل مورد نیاز برای آموزش افزودن محصول در ووکامرس

کمی پایین‌تر از عنوان و توضیحات، قسمتی را مربوط به توضیحات کوتاه محصول می‌بینیم. در این قسمت می‌توانید اطلاعاتی مختصر را در مورد محصول خود قرار دهید که البته در فروشگاه‌های مختلف در جایگاه‌هایی متفاوتی قرار می‌گیرد.

پس آن بخش مربوط به اطلاعات محصول است که چندین تب مختلف شامل، قیمت، ویژگی‌های، متغیر و … را در اختیار شما قرار داده است.

دسته بندی و انتشار

افزودن-محصول-در-ووکامرس

در نهایت نیز پس از طی کردن تمام مراحل عنوان شده در آموزش افزودن محصول در ووکامرس، باید بخش‌هایی که در سمت چپ صفحه ووکامرس واقع شده است را تکمیل کنید. این موارد شامل دسته بندی، برچسب، تصویر محصول و … است که باید با دقت بالایی انتخاب شود. در نهایت نیز می‌توانید از طریق گزینه انتشار، محصول خود را وارد سایت کنید. برای آموزش افزودن محصول در ووکامرس گزینه‌های پیشرفته‌تر دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید در بخش آموزش مربوط و قسمت مربوط به تنظیمات فروشگاهی آنها را ببینید.