آموزش ارسال رایگان در ووکامرس

آموزش ارسال رایگان در ووکامرس

آموزش ارسال رایگان در ووکامرس برای چه کسانی مناسب است؟ یکی از گزینه‌هایی که باید برای مشتریان خود در نظر بگیرید، امکان ارسال رایگان است. در برخی از فروشگاه‌ها به طور کلی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، اما گاهی نیز تنها برای بخشی از سفارش‌ها که مبلغ آن از عددی بالاتر است، این امتیاز در نظر گرفته می‌شود. در سایت‌های تخصصی امکان ایجاد ارسال رایگان توسط برنامه نویس وجود دارد. اما اگر یک سایت وردپرسی هستید، یا از سایت ساز افگیگا برای ایجاد این قابلیت استفاده می‌کنید، این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برایتان باشد. قبل از آنکه بخواهید، آموزش ارسال رایگان در ووکامرس را شروع کنید، باید افزونه ووکامرس را در سایت خود نصب کنید.

آموزش ارسال رایگان در ووکامرس

ارسال-رایگان-ووکامرس

برای آنکه بتوانید این امکان را در سایت خود ایجاد کنید، می‌توانید از ابزاری به نام WooCommerce Advanced Free Shipping استفاده کنید. این افزونه در مخزن وردپرس قابل دانلود است. اما می‌توانید با کلیک کردن روی لینک نیز ان را به افزونه‎‌های سایت خود اضافه کنید:

WooCommerce Advanced Free Shipping

این افزونه نزدیک به 20 هزار بار توسط کسب و کارهای مختلف دانلود شده و توانسته امتیاز خوبی را در میان کاربران از آن خود کند. با استفاده از ان می‌توانید امکان ارسال رایگان در شرایط خاصی که شما تعریف می‌کنید، را برای مشتریانتان در نظر بگیرید.

شروع کنید…

فرض می‌کنیم که این افزونه را دانلود کرده و روی سایت خود نصب کرده‎اید. اکنون باید به سراغ تنظیمات آن بروید. مسیر زیر از پنل کاربری‌ شما را به بخشی هدایت می‌کند که کلیه تنظیمات درون آن انجام می‌شود:

  1. منوی ووکامرس
  2. پیکربندی
  3. حمل ونقل

با این مسیر به صفحه‌ای شبیه به تصویر زیر هدایت خواهید شد:

آموزش ارسال رایگان در ووکامرس

اکنون باید روی گزینه مشخص شده با نام Advance Free Shipping کلیک کنید و در صفحه جدید گزینه مربوط به ارسال رایگان را فعالت کنید. اگر نمی‌خواهید ارسال رایگان داشته باشید، کافی است تیک جلوی این گزینه را بردارید.

Hide other shipping نیز پس از کلیک روی ادونس برایتان به نمایش در خواهد آمد که مربوط به زمانی است که روش‌های حمل و نقل دیگری برای ارسال محصول به صورت رایگان در اختیار مشتریان وجود دارد.

در این مرحله باید روی Add Free Shipping Rate کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به مدیریت حمل و نقل رایگان شوید. تصویر صفحه مربوط به مدیریت را می‌توانید در زیر ببینید:

ارسال رایگان ووکامرس

مواردی که در این تصویر مشخص شده همان قسمت‌هایی است که شما باید پر کنید. بخش مربوط به عنوان را می‌‎توانید بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. از طرفی در قسمت مربوط به شرایط که با مستطیل بزرگتر مشخص شده، باید شرطی را برای ارسال رایگان قرار داده و با کلیک کردن روی add or group شرایطی را برای ارسال رایگان در نظر بگیرید. به عنوان مثال ما در این تصویر مشخص کرده‌ایم که اگر مشتری در تهران باشد، هزینه ارسالش رایگان باشد. حتی می‌توانید این شرایط را بیشتر کنید. سپس ویژگی مشخص شده را منتشر کنید.

شرطی که شما تعیین کرده‌اید که قابلیت ادیت و حذف را هم دارد، مشتری شما پس از ثبت سفارش، اگر از شرایطی که شما قرار داده‌اید، برخوردار باشد، هزینه ارسال برایش رایگان خواهد بود.

نصب افزونه در قالب‌های افگیگا

ویژگی خوبی که افگیگا در قالب‌های پیشنهادی خود قرار داده، پشتیبانی از افزونه‌های کاربردی است که در ووکامرس و وردپرس نصب می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی از همین روشی که در بالا گفته شد، مراحل آموزش ارسال رایگان در ووکامرس را انجام دهید. برای دسترسی به قالب‌های آماده افگیگا به دسته بندی مربوط به آن مراجعه کنید.