تفاوت لینک فالو و نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو
تفاوت-لینک-فالو-و-نوفالو

تفاوت لینک فالو و نوفالو چیست؟ در میان صحبت‌هایی که در مورد سئو تکنیکال می‌شود، نام لینک‌های فالو و نوفالو نیز زیاد شنیده می‌شود. این لینک‌ها تاثیر مستقیمی را در سئوی سایت دارند. در واقع مجموعه‌ای از این ارتباطاتی هستند که در نهایت یک زنجیره را در داخل یک سایت یا میان سایت‌های مختلف ایجاد می‌کنند. در نتیجه کاربر در فضای وب می‌تواند ساعت‌ها مشغول باشد، تا در نهایت به آنچه که می‌خواهد دست پیدا کند. این مطلب توضیحات کاملی را در مورد انواع لینک‌ها به شما ارائه می‌دهد.

لینک سازی چیست؟

تفاوت-لینک-فالو-و-نوفالو

لینک‌سازی باعث ایجاد ترافیک بالایی از کاربران خواهد شد. این کاربران از طریق موتورهای جستجو وارد این صفحات خواهند شد. به قدری این فرایند مهم است که لینک سازی به یک مبحث جدا در سئو تبدیل شده است. حتی برخی افراد به صورت تخصصی روی این پروسه فعالیت می‌کنند. اما فرایند لینک سازی در هر سایت به دو روش انجام می‌شود:

  • لینک سازی داخلی که در میان صفحات مختلفی که درون یک سایت قرار گرفته‌اند، انجام شده و کاربر را به بخش‌های دیگر سایت هدایت می‌کند.
  • لینک سازی خارجی که لینک صفحات شما در سایت‌های دیگر قرار گرفته و کاربر را از آن صفحه به سایت شما هدایت می‌کند.

لینک فالو چیست؟

لینک فالو شامل تمامی لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر به صفحات شما داده شده و اعتبار آن صفحه را تایید می‌کند. با استفاده از این لینک کاربران به سمت سایت شما می‌آیند. بنابراین هرچه تعداد این لینک‌های فالو بیشتر باشد، گوگل حس می‌کند که سایت شما ارزش بیشتری داشته و در نتیجه جایگاه شما را در نتایج جستجو بالاتر خواهد برد. اگر این لینک از سایت‌هایی بیاید که پر بازدید و مشهور هستند، مطمئنا گوگل نیز امتیاز بالاتری را به شما خواهد داد. در اینصورت به این لینک‌ها فالو گفته می‌شود. این موضوع تنها به صورت ورودی نبوده و اگر شما هم به سایت‌ها معتبر لینک بدهید شامل امتیاز خواهید شد.

لینک نوفالو چیست؟

نوفالو نیز نوعی از بک لینک است که لینک‌ها از حالت عادی خود یعنی فاول در آمده است. در واقع در شرایطی محبور هستیم که این لینک‌ها را استفاده کنیم. به عنوان مثال مجبور هستیم که یک لینک را به صفحه‌ای بدهیم که از ارزش و اعتبار آن مطمئن نیستیم. لینک‌های نوفالو نیز در لیست موارد لینک سازی گوگل قرار گرفته‌اند. اگر از این لینک‌ها در سایتی استفاده شود، موتور جستجو نمی‌تواند وارد آن شودو بنابراین دیگر ارزشی نداشته و در رتبه بندی نیز چندان موثر نخواهد بود.

لینک فالو یا نوفالو؟؟؟

لینک-فالو-یا-نوفالو

همانطور که دیدید با وجود تفاوت لینک فالو و نوفالو گاهی نیاز داریم تا از لینک‌ها فالو و گاهی نیز از نوفالو استفاده کنیم. اما سوال اینجاست که چه زمانی باید از آنها استفاده کرد؟

از لینک فالو استفاده کنید اگر…

  • وبسایتی که قصد لینک دادن به آن را داریدف محتوایی تولید می‌کند که کاملا با کسب و کار شما مرتبط است.
  • می‌خواهید به سایتی لینک بدهید که محتواهای ان از نظر کاربردی برای مخاطبانتان مفید است.
  • می‌خواهید از یک صفحه در سایت خود به صفحات دیگر لینک دهید.

از لینک نوفالو استفاده کنید اگر:

  • می‌خواهید به سایتی لینک دهید که محتوای آن کاملا نامرتبط با سایت شماست.
  • فعالیت سایت شما فروش لینک به صورت اسپانسری است.
  •  محتوای شما توسط کاربرانتان تولید می‌شود.
  • با لینک‌های وابسته مواجه شدید که خودشان به تنهایی حمایت شده نیستند.

چگونه می‌توانیم نوفالو را انتخاب کنیم؟

لینک‌ها به صورت پیش فرض فالو هستند. در شرایطی که در بالا عنوان شد، ممکن است بخواهید از نوع لینک‌ها نوفالو استفاده کنید. برای اینکار می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

در سایت‌های اختصاصی

  • به بخش مربوط به نمایش HTML در ویرایشگر سایت خود بروید. (در این شرایط می‌توانید کد را به صورت کاملا مستقیم ویرایش کنید)
  • پیوند مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • کدی تحت عنوان <a href= http://www.example.com/UP rel=UPnofollowFC>انکرتکست نمونه</a> را به این کد اضافه کنید.

در سایت‌های وردپرس و سایت ساز افگیگا

  • قالبی را انتخاب کنید که قابلیت ایجاد لینک نوفالو را داشته باشد.
  • در هنگام قرار دادن لینک از شما سوال می‌شود که آیا می‌خواهید لینک فالو یا نوفالو باشد؟
  • با انتخاب گزینه نوفالو لینک دلخواهتان ایجاد خواهد شد.

تاثیر لینک نوفالو چیست؟

تاثیر-لینک-نوفالو-چیست؟

اکنون سوال اینجاست که با وجود لینک‌های فالو چرا باید نوفالو را نیز در سایت خود قرار دهم؟ در واقع ارزش این لینک‌ها نیز به اندازه انواع فالو است. این لینک‌ها نیز روی سئو موثرند. ربات‌ها به این لینک‌های دسترسی دارند و تنها اعتبار آنها را نمی‌توانند بسنجند. در اینجا به مواردی اشاره کرده‌ایم که دلایل استفاده از لینک‌های نوفالو را به شما می‌دهد.

طبیعی بودن لینک‌ها

وجود تعداد زیادی لینک فالو در یک صفحه از سایت از نظر الگوریتم‌های گوگل غیر طبیعی است. به خصوص در زمانی که انکرتکست‌ها به صورت یکسان انتخاب شده باشند. لینک نوفالو باعث طبیعی‌ به نظر رسیدن سایت خواهد شد.

افزایش بازدید

اگرچه لینک‌های نوفالو در رنکینگ پیج تاثیری ندارند، اما می‌توانند ورودی زیادی از کاربران را به سایت شما داشته باشند. ترافیک بالا باعث کسب امتیازات بیشتر از گوگل خواهد بود.

رشد لینک فالو

زمانیکه شما در میان لینک‌ سایت‌های معروف قرار بگیرید، حتی اگر لینک مربوط به شما نوفالو باشد، باز هم باعث دیده شدن شما خواهد شد. هر چه نام شما در ذهن کاربران بیشتر حک شوند، بنابراین به دیده شدن و کلیک کردن روی لینک‌های فالو نیز کمک بیشتری خواهد شد.

چگونه بفهمیم یک لینک فالو یا نوفالو است؟

در تمام صفحاتی که درون وبسایت‌های مختلف قرار گرفته می‌توانید فالو یا نوفالو بودن یک لینک را ببیند. برای اینکار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • روی لینک کلیک راست کنید.
  • INSPECT را انتخاب کنید.
  • کلید ترکیبی CNTRL+SHIFT+C را فشار دهید.
  • موس را به سمت لینک ببرید.
  • اکنون مشخص می‌شود که این لینک فالو یا نوفالو است.

در برخی از مرورگرها ابزارهایی وجود دارد که به راحتی می‌توانید فالو یا نوفالو بودن یک لینک را به شما نشان دهند. پس از نصب این ابزارها به صورت اتوماتیک می‌توانید نوع لینک‌های موجود در یک صفحه را تشخیص دهید.

سخن پایانی

اکنون با تفاوت لینک فالو و نوفالو و دلایل استفاده از آنها آشنا شدیم. دانستیم که چه زمانی باید از آنها استفاده کنیم. اما با این وجود ممکن است باز هم برخی افراد با استفاده از لینک‌های نوفالو مخالف باشند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، حتما دلایل خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *