7 روش موثر برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو

7 روش موثر برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو
کلمه-کلیدی-سئو

کلمه کلیدی سئو یکی از مهمترین قسمت‌های یک نوشته است. این عبارت تمام محتوای شما را در یک یا چند کاراکتر خلاصه می‌کند. هر فردی با دیدن کلمه کلیدی باید بفهمد که مطلب شما در چه زمینه‌ای بوده و آیا می‌تواند پاسخگوی آنچه که در ذهنش دارد باشد یا خیر…

از طرفی گوگل نیز وبسایت‌های مختلف را از نظر کلمه کلیدی بررسی می‌کند. به زبان ساده‌تر گوگل یک کلمه کلیدی سئو را در نظر گرفته و وبسایت‌های مختلفی که آن را انتخاب کرده‌اند را در زیر آن قرار می‌دهد. در نهایت نیز به آنها امتیازهای متفاوتی می‌دهد. این امتیازات بر اساس فاکتورهای مختلفی است که هر مدیر وبسایتی از آن باخبر است.

اما چطور می‌توانیم کلمه کلیدی مناسبی را برای وبسایتمان انتخاب کنیم؟ در این مطلب به روش‌هایی اشاره خواهیم کرد که در کمترین زمان ممکن، به شما امکان انتخاب بهترین کلمات کلیدی را می‌دهد.

 7 روش مهم برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو کدام است؟

در این بخش از میان آسانترین روش‌هایی که برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو مناسب وجود دارد، به 7 مورد اشاره کرده‌ایم:

از گوگل استفاده کنید.

یکی از آسان‌ترین روش‌هایی که می‌توانید از آن برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو استفاده کنید، خود گوگل است. این کمپانی همه چیز را به صورت کاملا آماده در اختیار شما قرار داده است. اگر کلمه مورد نظر خود را در قسمت سرچ گوگل وارد کرده و کلید اینتر را بزنید، تعداد زیادی عبارات مرتبط که توسط کاربران جستجو شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت و می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. البته این تنها یک راهنمایی برای شما خواهد بود، انتخاب تخصصی‌تر این کلمات را باید حتما با مشورت با یک فرد با تجربه انجام دهید.

روش دیگر استفاده از پیشنهادات گوگل قبل از فشردن کلید اینتر است. همین حالا عبارت “کلمه کلیدی سئو” را در گوگل تایپ کنید. به محض تایپ اولین کلمه تعداد زیادی عبارت با کلمات مختلف به شما نمایش داده می‌شود. این روش نیز یکی دیگر از روش پیدا کردن کلمه کلیدی سئو مربوط به مقاله شماست. عبارات زیادی در ارتباط با این کلمه برای ما به نمایش در می‌آید که تعداد آنها معمولا 8 عدد است.

3 6 سایت ساز افگیگا

از ابزارهای رایگان استفاده کنید.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای بسیار زیادی برای پیدا کردن کلمه کلیدی در فضای وب وجود دارد که بسیاری از آنها به صورت کاملا رایگان این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند. از نمونه این ابزارها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Google Keyword Planner
  • Keyword Tool 
  • Google Trends
  • شبکه‌های اجتماعی

از آنالیزورها استفاده کنید.

ممکن است برخی افراد در ابتدای فعالیت خود اطلاعاتی در مورد کلمه کلیدی سئو مهم در کسب و کار خود نداشته باشند. معمولا به این افراد پیشنهاد می‌شود که از آنالیزورها یا آمارگیرها استفاده کنند. از میان این ابزارها می‌توانیم به گوگل آنالیتیکس اشاره کنیم که یکی از پر استفاده‌ترین ابزارهاست. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید متوجه شوید که کاربران شما با کدام کلمه کلیدی وارد سایت شما شده‌اند یا رفتار آنها پس از ورود به صفحه‌ای که در نظر دارید چگونه بوده است.

از تبلیغات استفاده کنید و آن را بررسی کنید.

برخی از وبسایت‌ها از تبلیغات‌های آنلاین مختلف استفاده می کنند. مانند تبلیغات کلیکی یا گوگل ادز… در طی این فرایند می‌توانید بفهمید وضعیت کاربرانی که روی کلمه کلیدی کار شده شما کلیک کرده‌اند، چگونه است؟ کدام کلمه برای کاربرانتان جذاب‌تر بوده است؟ آیا کلمه مورد نظرتان ارزش زمان گذاشتن را دارد؟

سایت‌های تبادلی را بررسی کنید.

سایت‌های تبادلی، پلتفرم‌هایی هستند که کاربران عادی در آنجا نظرات خود را عنوان می‌کنند. این محیط‌ها مکان‌های بسیار خوبی برای پیدا کردن کلمات کلیدی است که در ذهن کاربران وجود دارد. از میان این وبسایت‌ها می توانیم به نی نی سایت، لینکدین و … اشاره کنیم.

از اطلاعات موجود در ویکی پدیا استفاده کنید.

یکی از وبسایت‌های بسیار کاربردی که اغلب در جستجوی کاربران در لینک اول قرار می‌گیرد، ویکی پدیاست. می‌توانید با ورود به این سایت و استفاده از کلماتی که از نظر شما مهم است، کلمات کلیدی خود را استخراج کنید.

کلمات کلید سئو مربوط به سایت رقبا را فراموش نکنید.

رقبای شما بهترین مرجع برای انتخاب کلمات کلیدی وبسایت شما هستند. رفتار آنها و کاربرانشان را بررسی کنید. کلمات کلیدی که در مطالب خود به کار می‌برند را در نظر بگیرید. می‌توانید با بررسی ده سایت اولی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند، لیست بلندی از کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای سایت شما نیز مفید است.

سخن پایانی

روش‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد، متداول‌ترین راه‌حل‌ها برای پیدا کردن کلمه کلیدی سئو هستند. شاید روش‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که هر تولید کننده محتوایی بر اساس معیارهای خود از آنها استفاده کند. اما در هر صورت فرقی نمی‌کند شما از چه روشی استفاده می‌کنید، نکته مهم انتخاب واژه‌ای است که سایت شما را در نتایج جستجوی کاربرانتان قرار دهد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب اولین قدم شما برای سئو کردن وبسایتتان است. پس از آن باید با استفاده از افزونه‌هایی مانند رنک مث یا یواست، نکاتی که گوگل در نظر دارد را رعایت کنید، تا به بهترین شکل یک صفحه را در سایت خود ایجاد نمایید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *