لانگ تیل کیورد چیست؟

لانگ تیل کیورد چیست؟
لانگ تیل کیورد

لانگ تیل کیورد چیست؟ Long Tail Keyword یا همان کلمات کلیدی طولانی، یکی از انواع کلمات کلیدی هستند که در گذشته کمتر به آنها پرداخته می‌شد، اما اکنون جزو یکی از نکات مهم در سئوی صفحات مختلف سایت است و در مواقعی باعث دریافت رتبه از گوگل خواهد شد. البته همیشه نیز استفاده از چند کلمه، دلیلی برای قرار گرفتن آن در میان لانگ تیل‌ها نیست و همیشه این عبارات از نظر گوگل مهم نخواهد بود. در واقع این خاص بودن عبارت انتخاب شده توسط شماست که باعث بالاتر رفتن نرخ تبدیل خواهد شد.

در واقع لانگ تیل کیورد به شما کمک می‌کند تا به جای نوشتن یک محتوا در مورد کلمات کلیدی که همه مردم در مورد آنها نوشته‌اند، دقیقا به مطلبی اشاره خواهید کرد که مخاطب در ذهن خود داشته و آن را سرچ کرده است. به عنوان مثال استفاده از عبارت کلیدی “راهنمای استفاده از لانگ تیل کیورد” به جای “لانگ تیل کیورد” در این مطلب…

استفاده از لانگ تیل کیورد در سایت

Long Tail Keyword

لانگ تیل کیوردها در بهبود سئوی سایت اهمیت زیادی دارند. اما اصلی‌ترین اثراتی که روی سایت شما دارند را می‌توانیم در موارد زیر بدانیم:

  • این عبارات کلیدی شما را یک قدم در موفقیتتان جلو می‌اندازند…

مطمئنا هر فردی پس از ایجاد سایت مربوط به کسب و کار خود به دنبال استفاده از فعالیت‌هایی است که باعث سئوی سایت شده و آن را در رتبه‌های برتر گوگل قرار دهد. استفاده از کلمات کلیدی طولانی می‌تواند به شما کمک کند تا با سرعت بالاتری در جایگاه‌های بالای گوگل قرار گیرد و پروسه سئوی سایت شما را سریع‎تر خواهد کرد.

  • مردم کلمات کلیدی طولانی را بیشتر جستجو می‌کنند…

اگرچه اغلب سئوکاران استفاده از یک یا دو کلمه کلیدی در متن را بهتر می‌دانند، اما زمانی که در نقش کاربر فرو روید و بخواهید مطلبی را در اینترنت جستجو کنید، مطمئنا به یک عبارت کوتاه بسنده نخواهید کرد. فرض کنید به دنبال خرید یک قالب سایت هستید. هیچگاه تنها عبارت قالب سایت را در گوگل جستجو نمی‌کنید. در این مواقع جستجوی “خرید قالب سایت فروشگاهی” انتخاب مناسب‌تری برای جستجو در گوگل برای شما خواهد بود.

  • نرخ تبدیل را بهتر می‌کند…

بر اساس آماری که انجام شده، نرخ تبدیل کلمات کلیدی ساده نزدیک به 10 درصد بوده و نرخ تبدیلی که برای لانگ تیل کیوردها اعلام شده، برابر با 36 درصد است. این میزان از بازدهی تقریبا 3 برابر و به اندازه 30 درصد است.

  • به دریافت رنک سایت شما کمک می‌کند…

اصلی‌ترین هدفی که شما برای سئوی سایت به دنبال آن هستید، دریافت رنک و قرار گرفتن در نتایج اول گوگل است. بهترین کاری که برای این فرایند می‌توانید انجام دهید، قرار دادن محتواهای مربوط به بلاگ و به کار بردن لانگ تیل کیوردها در آن است. محتوای ارزشمند شما باید بتواند دغدغه کاربر را از بین ببرد.

  • باعث تقویت استراتژی محتوای شما خواهد شد…

برای آنکه بتوانید در سریعترین زمان ممکن در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید، نیازمند یک استراتژی محتوایی قوی و دقیق خواهید بود. کلمات کلیدی طولانی به شما کمک می‌کنند، تا این استراتژی محتوایی را با قدرت بالاتری ایجاد کنید و در نتیجه پیوندهای زیادی را برایتان ایجاد می‌کند.

  • شانس دیده شدن شما در نتایج جستجوی صوتی گوگل را بالا می‌برد…

تایپ کردن در برخی مواقع از عهده کاربران خارج است. در این حال استفاده از ابزارهای صوتی انتخاب بهتری خواهد بود. کلمات کلیدی طولانی در این شرایط شانس شما را برای دیده شدن بیشتر می‌کند. معمولا صفحاتی که از کلمات کلیدی طولانی استفاده می‌کنند، در نتایج جستجوی صوتی بیشتر دیده می‌شوند.

پیدا کردن لانگ تیل کیورد مناسب برای سایت

لانک تیل کیورد

اگر چه نام Long Tail Keyword، کمی دشوار به نظر می‌رسد، اما پیدا کردن آن همانند کلمات کلیدی معمولی، آسان است. مراحل زیر به شما نشان می‌دهد که چگونه لانگ تیل کیوردها را برای سایت خود پیدا کنید:

  • نتایج جستجو، یکی از روش‌های پیدا کردن لانگ تیل کیوردهاست. برای پیدا کردن این عبارات کافی است، در گوگل آنچه که در نظر دارید را جستجو کنید تا با تعداد زیادی از سوالات پیش فرض و عبارات مختلف رو به رو شوید. برخی از این سوالات با چطور و چگونه شروع خواهند شد و با کمی اسکرول کردن گزینه‌های بیشتری را نیز خواهید دید. نتایجی نیز در قسمت پایینی صفحه نتایج گوگل وجود دارد که به شما سرنخ‌هایی را برای انتخاب این عبارات کلیدی می‌دهد.
  • ابزار Ubersuggest، یکی دیگر از افزونه‌هایی است که با اضافه کردن آن به موتور جستجوی خود با هر سرچ، لیستی از عبارت کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این میان تعداد زیادی از لانگ تیل کیوردها را نیز خواهید دید.
  • ابزار Keywordtool، نیز یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن کلمات کلیدی است که به صورت نامحدود تعداد زیادی از این عبارات را در اختیار شما قرار خواهد داد. لیستی که کیوردتولز در اختیار شما قرار می‌دهد، بر اساس جستجوی کاربران انجام شده و می‌توانید آنها را بر اساس منطقه یا زبان فیلتر کنید.

جمع بندی

مفهوم کلمات کلیدی طولانی را در این مطلب به طور کامل توضیح دادیم. شما می‌توانید با استفاده از این عبارات به خوبی خود را در نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. با استفاده از تولید محتوای مناسب و به کار بردن صحیح این عبارت به راحتی سایت شما سئو شده و در میان رتبه‌های بالای گوگل قرار خواهد گرفت. لانگ تیل کیوردها هنوز از نظر بسیاری از مدیران محتوا، سئوکاران و وبمستران استفاده نمی‌شود، بنابراین فرصت خوبی برای پیشرفت، با استفاده از این عبارات است. شما هم اگر تجربه استفاده از آنها را داشته‌اید آن را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای دریافت مقالات دیگر در زمینه سئوی محتوا سایت دسته بندی مربوط به مقالات تولید محتوا را مطالعه کنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *