عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت
عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

به نظر شما مهمترین عوامل موثر در قیمت طراحی سایت چیست؟ هنگام مراجعه به شرکت‌های طراحی سایت، شاهد قیمت‌های مختلفی خواهید بود. ممکن است در شرکتی، این هزینه با بودجه شما هماهنگ باشد و در مقابل یک شرکت هزینه‌ای بسیار بالاتری را برایتان رقم بزند. این تفاوت در مبلغ نهایی می‌تواند بر اثر دلایل مختلفی باشد که در این مطلب آنها را بررسی کرده‌ایم:

چرا باید برای کسب و کارمان یک سایت داشته باشیم؟

ضرورت داشتن یک سایت از زمانی پررنگ‌تر شد که مردم به فضای آنلاین برای خرید یا استفاده از خدمات مختلف علاقه‌مند شدند. هوشمندی مردم در این پروسه باعث شد که عده زیادی وارد این فضا شده و در نهایت مبلغی را به عنوان سرمایه در این مسیر خرج کنند. این شد شرکت‌های طراحی سایت نیز کم کم کار خود را در این زمینه آغاز کردند و با دریافت مبالغ متفاوتی این خدمات را در اختیار کاربران قرار دادند. در این میان برخی از شرکت‌ها خدمات درست و کامل و برخی نیز خدمات بی‌کیفتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما در نهایت هدف همه آنها یک چیز بوده و آن هم ورود به فضای آنلاین برای دریافت مشتری بیشتر است.

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت چیست؟

قیمت طراحی سایت

تفاوت قیمتی که در شرکت‌های مختلف وجود دارد بر اساس امکانات و ویژگی‌های آنها تعیین می‌شود. موارد زیر در میان عوامل موثر در قیمت نهایی تعیین شده توسط یک شرکت طراحی سایت قرار گرفته است:

کیفیت طراحی

مطمئنا کیفیت ارائه خدمات توسط تمام سایت‌های شرکتی یکسان نیست. برخی از آنها سایتی را طراحی می‌کنند که به راحتی می‌تواند با برندهای مطرح رقابت کند. در مقابل ممکن است یک شرکت کار ضعیف و بی‌کیفیتی را ارائه دهد. بنابراین کیفیت طراحی، یکی از موارد اصلی در میان عوامل موثر در قیمت طراحی سایت است.

در برخی از شرکت‌ها امکانات ویژه‌ای نیز در کنار طراحی سایت به شما ارائه می‌شود. البته در مواقعی ممکن است هزینه‌ای نیز در قبال آن از شما دریافت شود. به عنوان مثال ایمنی سایت یا قابلیت فروش خدمات و محصولات در آن که برای یک سایت فروشگاهی لازم و ضروری است. این امکانات بر اساس نوع کسب و کار شما تعیین می‌شود. در میان قابلیت‌هایی که یک شرکت طراحی سایت به شما ارائه می‌دهد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پنل مدیریت اختصاصی
  • سرعت بالا
  • مدیریت حرفه ای مشتریان
  • گزارش های تحلیلی سایت
  • مرتب سازی و فیلتراسیون قوی
  • قابلیت اتصال به سیستم‌های پستی متنوع
  • مدیریت کاتالوگ و سفارشات

بهینه سازی سایت

برخی از شرکت‌های طراحی سایت خدمات مربوط به سئو را هم ارائه می‌دهند. فرایندی که باعث افزایش رتبه سایت شده و معمولا بر اساس الگوریتم‌هایی انجام می‌شود که گوگل تعیین کرده است. اگر دلتان می‌خواهد سایتتان در نتایج جستجو قرار گیرد باید به دنبال شرکت‌هایی باشید که متخصصانی را در این زمینه داشته باشند. بنابراین باید هزینه بیشتری را برای برپایی سایت خود پرداخت کنید.

گرافیک سایت

گرافیک نیز یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت طراحی سایت است. برخی از شرکت‌ها این موضوع را رعایت کرده و عموما سایت‌های طراحی شده را با استفاده از یک گرافیست، با زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی می‌کنند اما در برخی از شرکت‌ها نیز کار طراحی گرافیکی سایت شما، به عهده خود شما خواهد بود. در صورت دریافت خدمات گرافیکی با کیفیت باید مبلغ بیشتری را به آن شرکت پرداخت کنید.

کد نویسی اختصاصی

سایت‌های اختصاصی و کدنویسی شده معمولا هزینه بالاتری را نسبت به سایت‌هایی با پلتفرم‌های آماده مانند وردپرس یا سایت ساز افگیگا دارند. این سایت‌ها کاملا شخصی بوده و کدهای آن توسط فردی که در این زمینه تجربه دارد، نوشته می‌شود. در مقابل سیستم‎‌های مدیریت محتوای آماده همه چیز را از قبل در اختیار شما قرار داده و حتی قالب‌ها نیز به صورت آماده و از پیش تعیین شده است.

هزینه‌های عملیاتی شرکت

هزینه طراحی سایت

این هزینه نیز مربوط به کارهایی است که برای برپایی سایت شما در نظر گرفته می‌شود. مانند خرید دامنه، هاست و تمدید آنها… یا حتی خرید بک لینک برای افزایش ورودی سایت، هزینه مربوط به تبلیغات و عکاسی و… که برخی از شرکت‌ها آن را انجام می‌دهند.

قیمت دامنه بر اساس موارد مختلفی تعیین می‌شود. می‌توانید در مورد این موضوع مقاله انواع پسوند دامنه و کاربردشان را بخوانید. معمولا هزینه مورد نیاز برای دامنه‌های com. گرانتر و ir. ارزانتر است. همچنین هزینه مربوط به خرید هاست هم بر اساس حجمی است که شما دریافت می‌کنید.

انجام تبلیغات

برخی از شرکت‌ها مبالغی را برای تبلیغات آنلاین هم دریافت می‌کنند که البته این بستگی به درخواست شما دارد. این شرکت‌ها هزینه مربوط به دیجیتال مارکتینگ را از شما دریافت می‌کنند. بنابراین تبلیغات را هم می‌توانیم در میان عوامل موثر در قیمت طراحی سایت قرار دهیم

سود کم، مشتری زیاد

در مواقعی حاشیه سود یک شرکت ممکن است محدود باشد. در واقع این شرکت‌ها مبلغ کمتری را از مشتری دریافت می‌کنند اما خدمات کامل بوده و در نتیجه مشتریانی که حذب می‌شود، بیشتر خواهد بود. در این حالت اگرچه سود هر پروژه برای شرکت کم است، اما به دلیل تعداد زیادتر مشتری، این موضوع جبران می‌شود. بنابراین همیشه ارزانی به معنی کیفیت پایین نیست.

پکیج طراحی سایت، روشی به صرفه برای شماست…

شرکت طراحی سایت

در مواقعی ممکن است یک شرکت طراحی همه خدمات خود را به صورت پکیجی کامل در اختیار شما قرار دهد. این پکیج دریافتی مطمئنا مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. می‌توانید هزینه مربوط به عکاسی، تبلیغات در فضای آنلاین، دریافت بک لینک، عکاسی و … را از این شرکت‌ها با پرداخت هزینه بالاتری دریافت کنید. با این کار خیالتان بابت ورود کسب و کار به فضای لنلاین راحت می‌شود.

ارزانترین شرکت طراحی سایت

برای آنکه بتوانید بهترین شرکت طراحی سایت را با قیمتی مناسب پیدا کنید، باید ویژگی‌هایی که در بالا به آنها اشاره شد را در نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید به سایت خود این شرکت مراجعه کنید و تمام این موارد را بررسی کنید. نمونه‌های کارهای این کمپانی‌های نیز روش خوبی برای برای شناخت کیفیت خدمات آنهاست.

با وجود این موارد اکنون بهتر می‌توانید هزینه‌ای که یک شرکت طراحی سایت دریافت می‌کند را درک کنید. مطمئنا عوامل دیگری نیز در این رقم موثر است که پرداختن به آنها از حوصله این بحث خارج است. به نظر شما بهترین انتخاب برای برپایی یک سایت اینرنتی چیست؟ آیا باید به سراغ شرکت‌های ارزان برویم؟ یا آنها را از روی کیفیتشان انتخاب کنیم؟

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *