نکاتی مهم در مورد عنوان نویسی محتوای سایت

نکاتی مهم در مورد عنوان نویسی محتوای سایت
عنوان نویسی در سایت

در مورد عنوان نویسی محتوای سایت چه می‌دانید؟ محتوای متنی یکی دیگر از انواع محتواهایی است که درون سایت‌ و فروشگاه‌های آنلاین نوشته می‌شود. در واقع محتوای متنی اولین ویژگی بود که گوگل با توجه به آن امتیازاتی را به سایت‌ها داده و آنها را در رتبه‌های برتر قرار می‌دهد. در مورد این روش تولید محتوا نکاتی وجود دارد که در این بخش از کتاب به معرفی آنها پرداخته‌ایم.

نکاتی در مورد عنوان نویسی محتوای سایت

مهمترین نکته برای مقاله، عنوان آن است. عنوان یا تایتل باید جذاب باشد و بتواند کاربر را جذب کند. در واقع این بخش از محتوا درون صفحه به کاربر اطلاعاتی را در حد چند کلمه در مورد موضوع مورد بحث موجود در آن صفحه می‌دهد. اما نکاتی در مورد انتخاب عنوان وجود دارد که در اینجا می‌خواهیم به آنها بپردازیم. بهتر است قبل از شروع به تولید محتوا برای صفحات مختلف سایت خود این نکات را در ذهنتان بسپارید.

عنوان باید…عنوان نباید…
ایده اصلی متن را در خود جای دهد.خبری باشد.
محتوای مقاله را به خوبی توصیف کرده باشد.خیلی کوتاه باشد.
روشن و واضح باشد.حاوی فرمول و واژه‌های اختصاری جدید باشد.
غیرقابل بحث باشد.شامل واژه‌های مترادف و کلمات اضافی باشد.
عبارتی جذاب با سبک، ریتم و وزن و آهنگ ویژه باشد.شامل نام مکان و زمان مطالعه باشد.
کوتاه و مختصر باشد.شامل متغیرهای وابسته باشد.
دارای تعداد  8 تا 12 کلمه باشد.دارای تعداد کلمات 18 به بالا باشد.
خاص و منحصر به فرد باشد.حاوی اشتباهات املایی و دستوری باشد.
باعث تجریک حس کنجکاوی کاربر شود. 
خیره کننده باشد. 

انتخاب عنوان مناسب

عنوان نویسی محتوای سایت

اکنون بایدها و نبایدهای مربوط به عنوان نویسی محتوای سایت را می‌دانید، اما سوال اینجاست که چگونه یک عنوان مناسب را برای متن صفحه خود انتخاب کنیم. ممکن است در ابتدای کار انتخاب این عناوین برایتان کمی سخت باشد، اما به مرور و با کسب تجربه در این زمینه می‌توانید در عرض چند ثانیه عناوین خوبی را برای محتوای موجود در صفحاتتان انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم، پس از خواندن موارد زیر، چندین عنوان را تنها برای یکی از مقالاتی که در نظر دارید انتخاب کنید و در نهایت از میان آنها یکی را انتخاب کنید. به طور کلی شما می‌توانید چند مدل از عناوین را در سایت خود به کار ببرید:

  • عناوین نشان دهنده موارد کمیاب: این موارد عناوینی هستند که با کلمات ترغیب کننده آغاز شده و به مخاطبان خبر از نکته‌ای خاص را می‌دهند.

مثال: “راز تولید محتوای سایت” یا “نکات طلایی برای طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی”

  • عناوین شماره دار: این عناوین، همانطور که از نامشان پیداست حاوی شماره هستند. این نوع از محتوا به خوبی می‌تواند مخاطب را به خود جلب کند.

مثال: “5 نوع عنوان برای نوشتن محتوای مناسب”

  • عناوین وعده‌های بزرگ: این عناوین مربوط به کلماتی هستند به صورت وعده‌ بوده و به مخاطبان خبر از یک مجموعه از اطلاعات را می‌دهند. در این عناوین مخاطب می‌داند که پس از کلیک کردن روی لینک سایت شما اطلاعات بسیاری خوبی را دریافت خواهد کرد.

مثال: “راهنمای جامع برای طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی”

  • عناوین سفارشی یا توصیه کننده: این عناوین به صورت توصیهای بوده و شیوه‌های درست یا غلط بودن یک موضوع را به مخاطب یادآوری می‌کند. در واقع خواننده شاید بداند که این عمل خوب یا بد است، اما می‌خواهد محتوایی بسیار دقیق‌تر از اطلاعات خود را به دست آورد.

مثال: “آیا طراحی سایت با وردپرس خوب است؟”

  • عناوین چگونه و چطور: گروهی از عناوین هستند که با کلمات کلیدی که کاربران آن را جستجو می‌کنند، آغاز می‌شوند. مسلما در این شرایط کاربران به دنبال روش انجام هدفی خاص هستند و آن را با عبارات چگونه و چطور پیدا می‌کنند.

مثال: “چطور یک سایت فروشگاهی را بدون کدنویسی راه اندازی کنیم؟”

یک استراتژیی عالی برای عنوان نویسی محتوای سایت

محتوانویسی

قبل از آنکه بخواهید وبلاگ خود را بنویسید، باید مخاطبان هدفتان را پیدا کنید، شخصیتشان را درک کنید و در نهایت لحنی مناسب را برای آنها انتخاب کنید. با اینکار خوانندگان شما اعتماد بیشتری را به شما خواهند داشت. با توجه به آنچه که می‌خواهید بنویسید و در نهایت درک درست از مخاطبان و در نظر گرفتن انواع عناوینی که در بالا به آنها اشاره شد، دیگر عنوان نویسی محتوای سایت برایتان سخت نخواهد بود.

التبه خلاقیت نیز در تسریع فرایند انتخاب موثر است. باید بتوانید به گونه‌ای متفاوت از رقبایتان، خوانندگان را تنها با چند کلمه در عنوان به سمت خود جلب کنید.

در فرایند عنوان نویسی محتوای سایت، اختصار را در نظر بگیرید. فرض کنید کاربر محتوایی را درون مرورگر خود جستجو می‌کند. در این شرایط تعداد زیادی لینک به همراه عناوین مختلف پیش چشمانش ظاهر می‌شود. جدا از رتبه سایت‌ها، عنوانی از نظر او چذابتر است که بتواند به سرعت خوانده و درک شود. استفاده از عناوین طولانی موفقیت زیادی را در این فرایند برایتان در پی نخواهد داشت.

اکنون شخصتی مخاطبان را درک کرده‌اید، خلاقیت خود را به کار گرفته‌اید و اندازه عنوان را نیز در نظر گرفته‌اید، اما در مرحله بعدی نوست به استفاده از روش‌هایی برای متقاعد کردن خوانند است. می‌توانید از اعداد استفاده کنید، یا مواردی را بیان کنید که کاربر را متقاعده کند تا روی لینک مربوط بهسایت شما کلیک کند. اگر بخواهیم نمونه‌ای از این عنوان را بیان کنیم، می‌توانیم “کاملترین راهنمای طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی” یا “0 تا 100 کسب و کار اینترنتی” و مواردی از این قبیل…

آخزین مرحله در عنوان نویسی محتوای سایت، نیز مربوط به سئوست. عبارت انتخابی شما، باید بتواند رتبه بالایی را در گوگل به دست آورد و در نهایت اینکار تنها با استفاده از کلمات کلیدی موجود در سایت شما انجام خواهد شد. بهتر است عبارات کلیدی را در ابتدا عنوان خود قرار دهید.

سخن پایانی

در تمامی مقالاتی که در افگیگا قرار داده شده، نکات مربوط به عنوان نویسی محتوای سایت رعایت شده است. فرقی نمی‌کند که سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، در هر صورت این عناوین مناسب هستند که باعث جذب مخاطبان شما می‌شوند. برای شروع و تمرین در مورد عناوین سایت خود، می‌توانید از همین صفحه شروع کنید. عناوینی که در اینجا وجود دارد را تغییر دهید و با سلیقه خود و نکاتی که عنوان شد، آنها را جایگزین کنید. در صورت تمایل پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *