طراحی سایت شرکتی در 7 قدم

طراحی سایت شرکتی در 7 قدم
طراحی-سایت-شرکتی

طراحی سایت شرکتی، در مواقعی آسان و گاهی سخت است. مطمئنا آینده‌ای که شما برای کسب و کار خود در ذهنتان دارید، این مسیر را مشخص می‌کند. گاهی سایت شما نیازمند تنها یک پلتفرم ساده برای اطلاع رسانی است و گاهی نیازمند امکانات و قابلیت‌های متفاوتی است که شاید هزینه‌های بالاتری را برایتان در بر داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم مسیری که برای طراحی سایت شرکتی پیش رویتان است را برای شما مشخص کنیم.

سایت شما= اعتبار شما

طراحی سایت اختصاصی

سایت شرکتی شما به عنوان اولین چیزی است که ذهن مشتریانتان را به خود درگیر می‌کند. مخاطبان شما با ورود به این پلتفرم کاملا متوجه خواهند شد که هدف کسب و کار شما و کیفیت ارائه خدماتتان به چه صورت است؟ این پلتفرم می‌تواند نقش مستقیمی را در جذب مشتریان داشته باشد.

از زمانیکه مشتری وارد دسایت شما می‌شود تنها چند ثانیه فرصت دارید تا نظر او را به خود جلب کنید. بنابراین باید همه تمرکز خود را بگذارید تا اولین صفحه سایت شما به بهترین شکل ممکن ایجاد شده باشد. از طراحی گرفته تا نوشته‌ها، دسته بندی و نظم موجود در سایت، همگی باید به بهترین شکل ممکن باشند. باید در این صفحه به مخاطب عنوان کنید که فعالیت شما چیست و قرار است چه خدماتی را به او ارائه دهید؟

خود را بالا بکشید…

بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی دومین پله از فعالیت شماست. برای این کار باید ابتدا سایت خود را نسبت به دیگر پلتفرم‌های موجود در فضای آنلاین بهینه‌تر کنید. سپس به دنبال بازاریابی در فضای آنلاین باشید. اگر سایت شما از نظر گوگل بهینه نباشد، مشتریان زیادی وارد آن نخواهند شد. بهتر است با روش‌های مخلتف سعی کنید خود را در موتورهای جستجو بالا بکشید. می‌توانید از نقشه سایت، تگ‌های مناسب، عناوین صحیح و … در ابتدای مسیر خود استفاده کنید. البته روش‌های مختلف بهنیه سازی توسط شرکت‌های سئو وجود دارد که در ارتقای رتبه به شما کمک می‌کند.

همه دستگاه‌ها را در نظر بگیرید…

امروci بسیاری از کابران از طریق گوشی موبایل یا تبلت وارد سایت شما می‌شوند و شاید تنها عده کمی از طریق لپتاپ یا کامپیوتر وارد شوند، بنابراین گزینه ریسپانسیو یا واکنش پذیر بودن یکی از عوامل موثر و مهم برای سایت‌های شرکتی است. این ویژگی به معنی مشاهده درست سایت شما در پلتفرم‌های مختلف توسط مخاطبان است که در غیر اینصورت نمی‌توانند درک درتسی را از کسب و کار شما داشته باشند.

طراحی سایت شرکتی در 7 قدم

طراحی سایت شرکتی در 7 قدم

اکنون ویژگی‌های مربوط به سایت شرکتی را می‌دانید، بنابراین 7 مرحله تا طراحی سایت شرکتی خود فاصله دارید:

1. هدف را تعیین کنید…

هدف شما از طراحی سایت شرکتی چیست؟ می‌خواهید خدمات و فروشی را به مشتریان ارائه دهید، یا صرفا به دنبال ارائه اطلاعات هستید؟ هدف نهایی شما مشخص می‌کند که چه بخش‌هایی باید به سایتتان اضافه شود. آیا به یک سایت آماده نیز می‌توانید اعتماد کنید یا باید سایت خود را به صورت اختصاصی برنامه نویسی کنید؟

2. سیستم مدیریت محتوای خود را مشخص کنید…

CMSهای مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از آنها قابلیت تغییر را دارند. اما به طور کلی مبلغ نهایی و کارکردی که از آنها انتظار دارید، می‌تواند تعیین کننده انتخاب هر یک از این پلتفرم‌ها باشد. در این جا به چند سیستم مدیریت محتوای پرکاربرد اشاره کرده‌ایم:

  • DNN سیستمی اپن سورس و نوشته شده با #C و Asp.net و پایگاه داده Microsoft Sql Server و کاملا رایگان است که با ایمنی بالایی می‌تواند سایت شما را راه اندازی کند.
  • جوملا نرم افزار مدیریت محتوای رایگان دیگری است که قالب‌های موجود در آن و افزونه‌هایی که دارد در برخی موارد رایگان و در برخی نیازمند هزینه هستند.
  • وردپرس یکی دیگر از سیستم‌های مدیریت محتواست که به همراه قالب‌ها و افزونه‌های مختلفی ایجاد شده و به شما اجازه برپایی وبلاگ را هم می‌دهد. این سیستم مدیریت محتوا قابلیت تغییر را هم دارد.

3. هاست خود را مشخص کنید…

میزان وب یا همان هاست، یکی از انتخابات شما برای داشتن سایت شرکتی است. در واقع باید فضای کافی برای ایجاد سایت خود داشته باشید تا در نهایت بتوانید هر آنچه که کاربرانتان نیاز دارند، را در اختیارشان قرار دهید. نوع هاست و حجم آن در سرعت نهایی سایت شما موثر است. بهتر است به سراغ سرویس‌های ارزان قیمت نروید. بهترین انتخاب هاست‌های اختصاصی و قدرتمند است.

4. قالب و ابزارها را انتخاب کنید…

ابزارهای وردپرس

در این مرحله هاست و سیستم مدیریت محتوای خود را انتخاب کرده‌اید و باید به دنبال یک قالب مناسب برای سایت خود باشید. هزاران قالب آماده، در اینترنت وجود دارد که نمونه‌های آن را می‌‎توانید در سایت ساز افگیگا هم ببینید. البته می‌توانید روی قالب‌های اختصاصی که توسط برنامه نویسان و طراحان ساخته می‌شود نیز حساب کنید. این قالب‌ها امکاناتی دارند که می‌توانید به خوبی از آنها استفاده کنید.

به جز قالب ممکن است برای برپایی سایت خود و ارائه خدمات نیازمند پلاگین و قالب‌های خاص دیگری هم باشید که بتوانید برای پیشرفت سایت خود از آنها استفاده کنید. برخی از این پلاگین‌ها به صورت پولی و برخی نیز رایگان هستند.

5. از روش‌های مختلف برای سازماندهی سایت خود استفاده کنید…

مرحله پنجم در سایت شما مربوط بهینه سازی است. از لوگو و تصاویر دیدنی استفاده کنید. منوهایی را انتخاب کرده و در دسترس کاربرانتان قرار دهید. بخش‌های مربوط به سبد خرید و … را به راحتی در اختیار مشتریان قرار دهید. تصمیم بگیرید که در هر صفحه چه چیزی را باید قرار دهید. مطالب و محتویات مناسبی را در سایت خود قرار دهید. از مواردی استفاده کنید که ظاهر مناسبی را برای شما داشته باشند.

6. سایت خود را توسعه دهید…

محتوا یکی از بخش‌های مهم دیگر در سایت شماست که گاهی ممکن است سخت‌ترین فعالیت ممکن در سایتتان باشد. محتوایی که شما برای سایت خود انتخاب می‌کنید باید بتواند به بهترین شکل ممکن مخاطبان را جذب کرده و به صورت یک متن، تصویر، ویدئو یا صدا باشد. سعی کنید هر محتوایی که انتخاب می‌کنید باید با بالاترین کیفیت بوده و گرافیک مناسبی را داشته باشد. همچنین محتواهای متنی نیز به درستی نوشته شده باشد. به علاوه کلمات کلیدی را در این مسیر فراموش نکنید.

از سایت خود مراقبت کنید…

ایمنی سایت

پس از انجام همه کارها، نوبت به نگهدای و مراقبت از سایتتان است. می‌توانید با استفاده از WYSIWYG تمامی محتواهای خود را که در سایت منتشر می‌کنید به صورت یک فایل ورد نیز در سیستم کامپیوتری خود ذخیره کرده و در به راحتی آنها را نگهداری کنید. بنابراین در تاریخ های مختلف قادر به ویرایش آنها خواهید بود. در هر دوره برای پیشرفت کارتان صفحات جدیدی را اضافه کنید و در نهایت نیز ایمنی سایت را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

زمانی که کسب و کاری را راه اندازی می‌کنید باید به فکر ورود به دنیای آنلاین باشید. اولین پله برای این مسیر هدفمند، طراحی سایت شرکتی است. با اینکار مشتریان شما را می‌شناسند و راحت‌تر می‌توانند از خدماتتان مطلع و در مواقعی از آنها استفاده کنند. شما چه روش‌های دیگری را برای طراحی سایت شرکتی در نظر دارید؟

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *