لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟
لندینگ پیج چیست

صفحه فرود چیست؟ بخشی از سایت است که برای ترغیب کاربران به انجام یک اقدام خاص طراحی می‌شود. به عنوان مثال، ثبت نام کاربران برای یک خبرنامه، خرید محصول یا مواردی از این قبیل…

کاربران معمولاً از طریق کمپین‌های تبلیغاتی و با کلیک کردن روی یک لینک، به صفحات فرود می‌رسند. اما ممکن است صفحه فرود شما را از طریق صفحه اصلی، پست‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، نتایج جستجوی ارگانیک و ایمیل مارکتینگ نیز پیدا کنند. گاهی هم کاربران می‌توانند از خود سایت شما به یک صفحه فرود هدایت شوند. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی را منتشر کنید که محصولی را توصیف کند، با قرار دادن یک دکمه در محتوا می‌توانید کاربر را به صفحه فرود برای خرید آن محصول هدایت کنید.

همانند صفحه اصلی سایت، صفحات فرود، اولین تجربه‌ای هستند که بازدیدکنندگان از یک سایت دارند. اما در این میان تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد. در صفحات اصلی، اطلاعات کلی در مورد یک کسب و کار نوشته می‌شود، اما صفحات فرود به صورت مستقل بوده و در تبدیل مخاطب به مشتری دائمی نقش دارند.

هدف از ایجاد Landing Page یا صفحه فرود چیست؟

به طور کلی صفحات فرود اهداف مختلفی را به دنبال دارد:

  1. فروش مستقیم
  2. ایجاد مخاطب
  3. برقراری ارتباط

نحوه عملکرد صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود چیست

صفحه فرود باید آخرین مرحله بازدیدکننده شما قبل از تبدیل شدن به مشتری باشند. معمولا برای چند هدف کلی زیر این صفحات مورد نیاز هستند:

  • ثبت نام از طریق ایمیل مارکتینگ
  • فروش یک محصول
  • انتشار محصولاتی مانند کتاب‌های الکترونیکی و کاتالوگ‌ها
  • قرار دادن لینک برای دانلود برنامه
  • ثبت نام کاربران برای یک رویداد خاص
  • ارائه اطلاعات به کاربران برای نمایش محصول یا اطلاعات تماس

مراحل ایجاد صفحه فرود چیست؟

یک صفحه فرود برای اقدامی خاص طراحی شده است. اگر کاربری به صفحه فرود شما بیاید و حواسش پرت شود، ممکن است این کار را انجام ندهد. بنابراین مهم است که صفحات فرود را تا جایی که می توانید ساده طراحی کنید. به عنوان مثال، صفحات فرود معمولاً نباید دارای منو یا دکمه‌هایی برای کلیک کردن باشد. بازدید کننده صفحه فرود به خرید نهایی بسیاری نزدیک است. اگر این صفحه را ترک کند تا پست دیگری را در سایت شما بخواند، ممکن است خرید خود را فراموش کند. به هیچ عنوان با عبارت یا جمله‌ای او را به صفحه دیگر منتقل نکنید.

یک عنوان جذاب را در نظر بگیرید…

image 5 سایت ساز افگیگا

عناوین جذاب، باعث درگیر شدن بازدیدکننده خواهد شد و به او کمک می‌کند، تا بداند چه چیزی در ذهن شما بوده و قصد انتقال آن به مخاطبتان را دارید. عناوین فرعی در این صفحه باید با فونتی نوشته شوند که کمی کوچکتر بوده و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار دهند. یک فرمول اصلی برای عناوین و زیرعنوان‌ها بیان شده که می‌توانید از آن استفاده کنید:

  • عنوان اصلی: موضوع اصلی صفحه و در حدود 10 کلمه یا کمتر
  • عناوین فرعی: جزئیات یا مزایای اضافی، در کمتر از 20 کلمه

ارائه اطلاعات در صفحه فرود

در بخشی از صفحه فرود باید، فرمی را برای ورود اطلاعات کاربر قرار دهید. این فرم‌ها به صورت جدول بوده و دقیقا شامل همان هدفی هستند که شما در ذهنتان دارید. شما می‌توانید با استفاده از این جدول هر آنچه که نیاز دارید را از مخاطبانتان دریافت کنید، اما در نظر داشته باشید که تعداد فیلدهای کمتر، باعث افزایش تعداد مخاطبانی خواهد شد که آن را پر می‌کنند. در میان موارد موجود در جدول می‌توانیم به آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس منزل و محل کار و مواردی از این قبیل اشاره کنیم.

ارائه CTA مناسب

بخش دیگری از صفحه فرود مربوط به CTA است که کاربر با کلیک کردن روی آن، وارد مرحله بعدی و تعامل با شما خواهد شد. برخی از دلایلی که بازدیدکننده ممکن است، کاربر روی CTA کلیک کند عبارتند از:

  • برای خرید محصول یا خدمات
  • برای نصب یک برنامه
  • برای ثبت نام در یک رویداد
  • برای دانلود کتاب الکترونیکی
  • برای عضویت در خبرنامه شرکت

CTA باید به طور برجسته نمایش داده شود. برخی از صفحات فرود آن را بلافاصله پس از عنوان یا عنوان فرعی قرار می‌دهند. می‌توانید از عناوین مختلفی برای CTA استفاده کنید. به عنوان مثال اگر صفحه فرود مربوط به اشتراک خبرنامه است، برچسب “ثبت نام” گزینه خوبی است. اگر صفحه فرود برای استفاده آزمایشی رایگان از محصول شماست، «اکنون آن را امتحان کنید» را قرار دهید. اگر مرحله بعدی نهایی کردن خرید باشد، روی دکمه «اکنون خرید کنید» را قرار دهید.

سخن پایانی

image 6 سایت ساز افگیگا

صفحه فرود یکی از مواردی است که در کمپین‌های تبلیغاتی از آن استفاده می‌شود. صفحات فرود باید ویژگی‌هایی داشته باشند که در اینجا به آنها اشاره شد. طراحی صفحه فرود باید به گونه‌ای جذاب و دلنشین باشد تا در نهایت بتواند، مخاطب را به مشتری دائمی تبدیل کند. قالب‌های افگیگا به شما امکان ایجاد یک صفحه فرود زیبا و کاربردی را می‌دهد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *