روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار

روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار
روانشناسی رنگ در دنیای کسب و کار

تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. نقش آنها در برندسازی به قدری است که باعث شده افراد زیادی برای انتخاب صحیح رنگ در برندینگ، دست به مطالعات گسترده بزنند. اگر بخواهید تاثیر این عامل را در نظر بگیرید، قطعا در پروسه پیش رویتان موفق نخواهید بود. کما اینکه در بسیاری از کسب و کارهای معروف می‌بینید که رنگ خاصی را مخصوص سازمان خود انتخاب کرده و از آن در بسیاری از فعالیت‌های تبلیغیشان استفاده می‌کنند. این مطلب شامل توضیحات کامل و مطالبی در زمینه انتخاب رنگ در کسب و کار است. نکاتی که باعث افزایش حس وفاداری مشتریان شما خواهد شد.

هویت بصری مخصوص خود را با انتخاب رنگ مناسب بسازید…

برندینگ رنگ ها

منظور ما از هویت بصری، شخصیتی است که به کسب و کارتان نسبت می‌دهید. در واقع کلیه اقداماتی است که به صورت کاملا مستقیم یا غیر مستقیم در کار خود به کار می‌برید، تا در نهایت هر فردی با دیدن آنها شما را در ذهنش تداعی کند. به همین دلیل توصیه می‌شود پس از انتخاب رنگ آن را در تمام بخش‌های کسب و کار خود مانند سایت وردپرس یا اختصاصی، لوگو، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و … به کار ببرید.

تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار چیست؟

رنگ، نقش مهمی را در بیان موقعیت و هدف‌های شما در یک کسب و کار دارد. این موضوع از نظر بازاریابان بسیار مهم بوده و بخشی از آموزه‌هایشان به این قوانین بر می‌گردد. رنگ‌ها تاثیر بسیار خوبی را در کسب و کار و برندینگ دارد. انتخاب رنگ روی تفکری که مشتری از برند شما دارد، موثر است. نتیجه بسیاری از تحقیقات این موضوع را به صورت کاملا قطعی ثابت کرده است. اما موضوع اینجاست که چه رنگی باعث برندینگ بیشتر و تاثیرگذاری بالاتر در یک کسب و کار می‌شود؟ بهترین رنگ برای کسب و کار شما چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال میزان تاثیر عاطفی آن رنگ، احساسات مشتریان شما، زنانه یا مردانه بودن خدمات یا محصولات شما و … که در نهایت همگی روی انتخاب نهایی موثرند. ما در ادامه به معرفی چندین رنگ پر طرفدار و تاثیر آنها روی کسب و کار شما پرداخته‌ایم:

بهترین رنگ برای کسب و کار شما کدام است؟

روانشناسی رنگ در کسب و کار

برای انتخاب درست و استفاده از روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار باید با نماد آنها آشنا باشید. نماد این رنگ‌ها را در نظر بگیرید و در نهایت آنکه مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

رنگ سفید نماد پاکی و سادگی

رنگ سفید، بیان کننده بازدهی و بهره‌وری بوده و نمادی از سادگی، انصاف، روشنی، پاکیزگی و امنیت در کسب و کار شماست. در بسیاری از محصولات لبنی، بیمارستانی، دارویی، رژیمی، آرایشی و پوستی این رنگ دیده می‌شود.

مشکی، رنگ قدرت و اقتدار

رنگ سیاه در روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار نمادی از قدرت و اقتدار است. گاهی به معنی تهدید و گاهی نمادی از دوستی است. در هر صورت ویژگی و تاثیر این رنگ به قدری است که آن را در بسیاری از برندهای مطرح مانند نایک، پوما، آدیداس و … می‌بینیم. استفاده از مشکی قدرت، تشریفات، رسمی بودن، اعتبار و سلطه جویی را به مشتریان منتقل می‌کند.

قرمز، نماد هیجان و انرژی

قرمز رنگ هیجان است. بسیای از فعالیت‌های فیزیکی با این رنگ مشخص شده‌اند. حس قدرت، هیجان و انرژی با انتخاب این رنگ منتقل خواهد شد.

زرد، نماد نور و نشانه

رنگ زرد، در میان نظر بسیاری از مردم با نماد تنفر شناخته می‌شود، اما در دنیای کسب و کار جایگاه ویژه‌ای دارد. زرد رنگ نور و نشانه است. با انتخاب این رنگ، فرایندهای ذهنی مشتریان خود را تجریک خواهید کرد. جوانی، مثبت اندیشی، تمام آن چیزی است که با انتخاب رنگ زرد به مشتریان خود منتقل خواهید کرد.

رنگ آبی، نماد صداقت و اعتماد

در روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار، آبی یکی از بهترین‌هاست. رنکی که نماد صداقت، اعتماد و اطمینان بوده و در بسیاری از محصولات پاک کننده، دستگاه‌های فیلترکننده آب و هوا، سفرهای دریایی، آب معدنی و … آنها را می‌بینیم. آبی نماد وفاداری، شجاعت و فداکاری است.

سبز، نشانی از سلامتی و شفا

در میان رنگ‌های مربوط به کسب و کارهای مختلف سبز نیز یکی از پرطرفدارترین هاست. به خصوص در محصولات مربوط به پزشکی و زیبایی این رنگ را بیشتر می‌بینیم. رنگ سبز نشان دهنده سلامتی، بهبود و شفاست. احساسات و الهاماتی که در هنگام استفاده از آن در اختیار شما قرار می‌گیرد، روحیه شفقت و مردم داری شما را نشان می‌دهد. سبز تیره نمادی از پول، بانک و بورس است.

بنفش، نماد خلاقیت و ثروت

در میان رنگ‌های مربوط به کسب و کارهای مختلف بنفش را بیشتر می‌بینیم. رنگی نشان دهنده ثروت، کیفیت و خلاقیت که در بسیار از برندهای لوکس دیده می‌شود.

آبی فیروزه‌ای، نشان توازن و تعادل

این رنگ نمادی از احساسات است. توازن و تعادل اصلی‌ترین چیزی است که در علم روانشناسی به این رنگ نسبت داده شده است. آبی فیروزه‌ای یک الهام است، برای برقراری بالاترین ارتباطات در میان مشتریان شما…

نقره‌ای، رنگ رمز و راز

مدرن‌ترین رنگ در دنیای کسب و کار نقره‌ای است. رنگی که حسی از ابهام و رمز و راز را به مشتریان شما منتقل می‌کند.

نارنجی، سرشار از هیجان و شادی

نارنجی، رنگ مخصوص کسب و کارهای هیجانی است. شور و اشتیاق این رنگ، حسی از ماجراجویی را به مخاطبان شما منتقل خواهد کرد. خوشبینی و شادی پس از دیدن این رنگ به مشتریان شما منتقل می‌شود.

خاکستری، رنگی مطمئن و جذاب

خاکستری، مطمئن‌ترین رنگی است که می‌توانید، برای کسب و کار خود انتخاب کنید. رنگی خنثی و محافظه کار که اطمینان خاصی را به مشتریان شما منتقل می‌کند.

طلایی، رنگ شکوه و جلال

در روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار، طلایی رنگ لوکس، جلال و شکوه است. رنگی که زیبایی و سخاوت را به مشتریان شما منتقل می‌کند.

سخن پایانی

روانشناسی رنگ و بازاریابی برای موفقیت در کسب و کار

بازاریابی و فروش، علمی است که برای افزایش فروش در کسب و کار شما استفاده می‌شود. این روش‌ها در دنیای این روزها به صورت دیجیتال و آنلاین صورت گرفته و تاثیر خوبی را در برندسازی، تبلیغات، افزایش فروش و … دارد. برای موفقیت در کسب و کار، همین مراحل هستند که در نهایت باعث رشد خواهند شد. توجه به نکاتی که در این مطلب در مورد روانشناسی رنگ‌ها در دنیای کسب و کار اشاره شد در این پروسه به شما کمک می‌کند. رنگی انتخاب شده برای سایت‌ساز افگیگا نیز بر اساس همین ویژگی‌ها انتخاب شده است.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *