تعداد کلمات کلیدی مناسب از نظر سئو چقدر است؟

تعداد کلمات کلیدی مناسب از نظر سئو چقدر است؟
تعداد کلمات کلیدی در صفحه

به نظر شما تعداد کلمات کلیدی یک صفحه باید چقدر باشد؟ آیا تراکم خاص و عدد مناسبی برای این تعداد وجود دارد؟ مطمئنا این عدد برای صفحات، موضوعات و محتواهای مختلف متفاوت است. این مطلب توضیحاتی را برای سنجش این تعداد در اختیار شما قرار داده است.

چگونه روی تعداد کلمات کلیدی صفحه سایت خود مانور دهیم؟

تعداد کلمات کلیدی

اصلی‌ترین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک کلمه کلیدی اصلی است. باید روی این عبارت یا کلمه تمرکز کنید و در کنار آن دو یا سه کلمه دیگر را هم انتخاب و در نهایت آنها را در متن به کار ببرید. باید هر صفحه از سایت خود را به یک کلمه کلیدی و موضوع اصلی اختصاص دهید. کلمه‌ای که از نظر کاربران مهم بوده و به میزان زیادی جستجو شود. به عنوان مثال در این مطلب ما عبارت تعداد کلمات کلیدی سئو را به عنوان عبارت اصلی که البته یک لانگ کیورد است انتخاب کرده‌ایم.

هر صفحه برای چند کلمه کلیدی رتبه می‌گیرد؟

مطمئنا یک صفحه می‌تواند با چندین کلمه کلیدی مشخص رتبه‌ای را در گوگل به دست آورد. اما این موضوع کاملا به بهینه سازی آن صفحه توسط این عبارات کلیدی بستگی دارد. Ahrefs یک ابزار سئو در فضای آنلاین است. بر اساس تحقیقاتی که این سایت انجام داده شده، اگر سایتی در رتبه اول گوگل قرار گرفته باشد، احتمالا برای 1000 کلمه دیگر نیز در رتبه 1 گوگل قرار گرفته است. هر چه این رتبه پایین‌تر رود، این تعداد کمتر خواهد شد.

دلیل این نتیجه ارزشی است که گوگل به برخی از کلمات کلیدی تحت عنوان لانگ تیل قائل است. این عبارات، ترکیبی از کلمه کلیدی اصلی هستند. به عنوان مثال کلمه کلیدی که در این صفحه به کار رفته یک لانگ تیل بوده و عبارت “تعداد کلمات کلیدی یک صفحه” است.

تعداد کلمات کلیدی یک صفحه در سایت باید چقدر باشد؟

تعداد کلمات کلیدی یک صفحه

همانطور که در بالا عنوان شد، اولین کاری که باید انجام دهید، تمرکز روی یک کلمه کلیدی واحد است. اما برخی از سئوکاران روی 2 یا 3 عبارت نیز تمرکز می‌کنند. در هر صورت به جز عبارت اصلی بقیه جزو کلمات کلیدی فرعی به حساب می‌آیند. استفاده از تعداد کلمات کلیدی در سئو باید به قدری باشد که محتوای آن صفحه را از حالت عادی خارج نکند. می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل، LSIهایی که هم خانواده‌های کلمه کلیدی اصلی در محتوا هستند را انتخاب کنید. با مثال زیر تعداد کلمات کلیدی یک صفحه را بهتر متوجه خواهید شد:

فرض کنید که محتوایی را با 800 کلمه برای یک صفحه از سایت خود در نظر گرفته‌اید. در این محتوا می‌توانید نزدیک به 2 یا 3 کلمه کلیدی را قرار دهید. اما بیشتر از این مقدار کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. اما در پستی که 2000 کلمه را در خود جای داده، تعداد بیشتر کلمات کلیدی مناسب است. استفاده از کلمات کلیدی با تعداد صحیح، باعث سئوی سایت و بهینه شدن آن خواهد شد.

استفاده از کلمات کلیدی مشابه در صفحات مختلف سایت ممنوع!!!

اشتباه‌ترین کار در انتخاب کلمات کلیدی استفاده از انواع مشابه این عبارات در صفحات مختلف است. باید برای هر صفحه از سایت خود لیستی از کلمات کلیدی متفاوت را در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود تا دریافت رتبه برای آنها به درستی انجام شود. اصطلاح کنیبالیزیشن چیزی است که در این مواقع به کار برده می‌شود و نشان دهنده شباهت کلمات کلیدی در صفحات مختلف است. افزونه یواست به شما کمک می‌کند، که کلمات کلیدی مشابه با عبارات قبلی را در یک محتوا جدید استفاده نکنید.

استفاده از تعداد کلمات کلیدی زیاد و سقوط سایت

ممکن است یک عبارت کلیدی از نظر گوگل بسیار خوب باشد، اما این به معنی استفاده بیش از حد از آن نیست. اینکار باعث ایجاد کیورد استافینگ شده و ممکن است صفحه مورد نظر شما را به عنوان پنالتی در نظر بگیرد. باید استفاده از این کلمات به گونه‌ای باشد که به خوانایی یک مطلب ضرری نرساند. استفاده نا به جا از کلمات کلیدی باعث جریمه از سمت گوگل و افت رتبه و در نهایت حذف شدن از نتایج جستجو خواهد شد.

بهترین میزان چگالی برای یک صفحه در سایت چیست؟

تعداد مناسب کلمات کلیدی

چگالی که برای یک صفحه در نظر می‌گیرد، باید به صورت طبیعی باشد. بهتر است از هر کلمه کلیدی به تعداد مشخصی در یک صفحه استفاده کنید. تعداد این کلمات به تعداد کلمات کل محتوا، نشان دهنده چگالی آن است که در نهایت باید در سطح مشخصی قرار گیرد.

سخن پایانی

مشخص کردن تعداد کلمات کلیدی در مقاله، به بلندی یا کوتاهی محتوای آن بستگی دارد. بین 1 تا 3 درصد بهترین چگالی برای یک محتواست که بر اساس آن باید تعداد کل عبارات کلیدی در یک محتوا را مشخص کنید. نکته مهم این است که به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی باشید که از نظر سئو با ارزش تر باشد. چرا که استفاده از عبارات نامناسب نتیجه عکس را برای شما خواهد داشت. برای آنکه بتوانید بهترین عبارات کلیدی را پیدا کنید می‌توانید به مقاله “10 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی” مراجعه کنید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *