معرفی و کاربرد المان های المنتور

معرفی و کاربرد المان های المنتور
المان های مختلف المنتور

المان های المنتور به چه دردی می‌خورند؟ المنتور یکی از ابزارهای مفید برای سایت‌های وردپرسی است که می‌تواند به شما کمک کند تا صفحات مختلف سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی و در سریعترین زمان ممکن، طراحی کنید. در این مطلب به معرفی المان های المنتور پرداخته و با کاربردشان آشنا می‌شویم:

المان بخش داخلی در المنتور

این المان، جزو پرکاربردترین بخش‌های یک المنتور است. این قسمت به شما کمک می‌کند تا بخشی از صفحه خود را به دو بخش دیگر تبدیل کنید. البته تنظیمات خاصی نداشته و برای استفاده از آن نیازمند دانش به خصوصی نخواهید بود. همچنین به صورت رایگان بوده و در المنتور رایگان، نیز وجود دارد.

المان سربرگ در المنتور

این بخش نیز برای ایجاد سربرگ یا متون برجسته در سایت ایجاد شده است. سربرگ یا عنوان، برای سئو نیز مفید بوده و باید به صورت اصولی از آن استفاده کنید. البته نباید بیش از اندازه از آن استفاده کنید. برای آنکه فونت و رنگ این بخش از سایت خود را تغییر دهید باید به تب استایل مراجعه کنید.

المان تصویر در المنتور

قرار دادن تصویر در المنتور

در این بخش از المنتور، می‌توانید تصاویر جذابی را ایحاد کنید تا بتوانید کاربران را به سایت خود جلب کنید. تمام این تصاویر در رسانه سایت شما قرار خواهند گرفت. می‌توانید تصاویر را در هر مکانی از سایت خود قرار دهید. همچنین اندازه و چیدمان آن را نیز مشخص کنید. حتی می‌توانید از بخش مربوط به پیوند، لینکی را برای تصاویر خود در نظر بگیرید. از تب مربوط به استایل، تنظیمات مربوط به تصویر خود را قرار دهید. همچنین شفافیت آنها و رنگ و کنتراستشان را نیز تغییر کنید.

ویرایشگر متن در المنتور

در بخشی از المنتور، نام ویرایشگر متن را می‌بینیم. این قسمت به شما کمک می‌کند تا متون مورد نظرتان را به صورت پاراگراف‌های طولانی، در بخش‌های مختلف سایت خود قرار دهید. این گزینه در میان المان های المنتور برای توضیحات و اطلاعات به کار رفته و تنظیمات خاصی نیز برای آنها وجود ندارد. همچنین می‌توانید از بخش مربوط به استایل، رنگ یا فونت آنها را مشخص کنید.

المان ویدئو در المنتور

ویدئو یکی دیگر از المان های المنتور است که می‌توانید در سایت خود قرار دهید. ویدئوهای چند دقیقه‌ای را در سایت خود قرار دهید، تا کاربر بیشتر در سایت شما باقی مانده و باعث بهبود رتبه سایت شما خواهد شد. اگر تعداد ویدئوهای شما زیاد شود ممکن است بخشی از فضای هاست شما را اشغال خواهد کرد.

المان دکمه در المنتور

المان دکمه، به شما کمک می‌کند تا با استایل‌های مخصوص و دلخواه خود، دکمه‌هایی برای ورود، ثبت نام و مواردی از این قبیل را بسازید. همچنین استایل، رنگ و فونت خود را به طور کلی تغییر دهید. این بخش از المنتور نیز، نیازمند تنظیمات پیچیده‌ای نخواهد بود و تنها با تنظیماتی ساده، می‌توانید آن را عملی کنید.

المان جداکننده در المنتور

طراحی سایت با المنتور

در بخشی از المنتور یک المان به نام جداکننده دیده می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید خطوطی را به صورت افقی در سایت خود قرار دهید و بین بخش‌های مختلف صفحه خود فاصله‌هایی را قرار دهید. این فاصله به صورت پیش فرض 50 پیکسل است و از طریق قسمت استایل می‌توانید آن را بیشتر کنید.

المان نقشه گوگل در المنتور

نقشه گوگل یک المان دیگر در سایت  شماست که می‌توانید آن را از طریق المنتور در سایت خود قرار دهید. با استفاده از نقشه کاربران شما می‌توانند در سریعترین زمان ممکن به آدرس شما دست پیدا کنند. این المان را باید در صفحاتی که مربوط به اطلاعات شماست، قرار دهید. باید از طریق تب محتوای المنتور و از طریق گوگل مپ مکان دقیق خود را پیدا کنید.

المان آیکن در المنتور

همانطور که از نامش پیداست برای نمایش دادن آیکون است که با سایت Font Awesome مرتبط بوده و تمام آیکون‌های این پلتفرم را در خود جای داده است. شما هیچگونه محدودیتی در استفاده از آیکون‌های موجود در این بخش نخواهید داشت و تنها با چند کلیک می‌توانید آنها را انتخاب کنید.

تا اینجا تمامی المان‌های معرفی شده به صورت رایگان بودند و از این قسمت به بعد به معرفی المنتورهای پرو خواهیم پرداخت که برای دسترسی به آنها باید روی تب پرو کلیک کنید تا ویجت‌های بیشتری را ببینید:

المان پست ها در المنتور

المان مربوط به پست‌ها، مهمترین بخش برای طراحی سایت‌های مختلف است که با استفاده از آن می‌توانید پست‌های خود را نمایش دهید. بنابراین کاربر با کلیک کردن روی آن به صفحه اصلی پست منتقل خواهد شد. حتی می‌توانید با این فاکتور در المنتور، نحوه نمایش پست‌ها را هم تغییر دهید. بهتر است برای استفاده از المان، پیش فرض را فراموش کنید، چرا که ظاهر آن چندان جذاب نیست و باید از بخش استایل، نوع پست‌ها را به دلخواه تغییر دهید و فونت و رنگشان را هم به دلخواه انتخاب کنید.

قرار دادن نوشته در المنتور

از طریق کادری که مربوط به پوسته است، می‌توانید شکل کلی محتواهای سایت خود را نیز تغییر دهید. برای اینکار باید با کادر پوسته، مشخص کنید که پست‌های به صورت تکی، کارتی یا پیش فرض باشد. بخش دیگری نیز مربوط به ستون‌هاست که مشخص می‌کند، محتوای شما در چند ستون نمایش داده شود. از طریق کادر پست، همچنین می‌توانید مشخص کنید که نمایش پست‌ها در صفحه چند عدد باشد که از 3 تا 6 متغیر است. به علاوه از بخش موقعیت تصویر نیز، مشخص می‌کنید که تصاویر مربوط به هر کدام از محتواها در چه موقعیتی باشد.

المان نمونه کار ها در المنتور

المان های المنتور

المان نمونه کار نیز برای افرادی است که قصد ارائه خدماتی خاص را داشته و نیازمند ارائه نمونه کارهایشان به مخاطبان هستند. برای اینکار باید از المان نمونه کارها استفاده کنید و با بهترین شکل ممکن با ارائه نمونه کار، کاربران را به خود جلب کنید. در حالت پیش فرض، 6 نمونه کار را می‌توانید د صفحه اصلی قرار دهید، اما از طریق استایل، تعدادش قابل تغییر خواهد بود.

المان گالری در المنتور

گالری یک المان دیگر در المنتو است که برای سایت‌های مربوط به عکاسی و شرکت مناسب خواهد بود. با انتخاب این بخش، یک گالری از تصاویر ایجاد می‌شود که تقریبا شبیه به نمونه کار است. استایل‌های متفاوتی برای گالری در اختیار شماست که به دلخواه می‌توانید آنها را ایجاد کنید.

المان فرم در المنتور

با  استفاده از این المان، می‌توانید به راحتی فرم‌های مخصوص خود را درون سایتتان ایجاد کنید. از این فرم‌ها می‌توانیم به اطلاعات تماس و خبرنامه اشاره کنیم. البته برای قرار دادن فرم می‌توانید از افزونه‌های مختلف نیز استفاده کنید. المان فرم قابلیت تغییر استایل و شروط موجود در فیلدهای مختلفش را نیز دارد.

المان ورود در المنتور

المان ورود نیز مانند فرم است. با استفاده از آن کاربر اطلاعات خود را در سایت وارد کرده و وارد سایت شما شود. این المان به خصوص برای سایت‌های فروشگاهی و خدمات به میزان زیادی استفاده می‌شود.

المان اسلایدر ها در المنتور

اسلایدر یک المان دیگر در سایت است که با استفاده از آن می‌توانید محصولات یا خدمات جدید خود را به کاربرانتان معرفی کنید. ساخت اسلایدر چندان پیچیده نیست، اما باید مشخص کنید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید درون این بخش قرار دهید. با مراجعه به تب استایل می‌توانید شکل اسلایدها را تغییر دهید.

المان فهرست ناوبری در المنتور

المان فهرست ناوبری برای تمام سایت‌های مهم و ضروری است. با استفاده از المان می‌توانید یکی فهرست ایجاد کنید و درون سایت خود نمایش بدهید. برای ناوبری می‌توانید تنظیماتی را اعمال کنید که خودتان در نظر دارید.

المان عنوان انیمیشنی در المنتور

عنوان انیمیشنی نیز در المنتور به شما اجازه قرار دادن سربرگ به صورت متحرک را به شما می‌دهد. باید تنظیمات آن را به گونه دلخواهتان انجام دهید. می‌توانید زیر عنوان خط بکشید یا دور آن یک دایره ایجاد کنید. در هر صورت انتخاب با شماست…

المان لیست قیمت در المنتور

لیست قیمت در المنتور نیز مخصوص سایت‌های شرکتی، فروشگاهی و خدماتی است. با استفاده از آن می‌توانید یک لیست از محصولات را به همراه قیمت ایجاد کنید.

المان جدول قیمت در المنتور

المنتور چیست؟

بخش بعدی مربوط به المان جدول است. با استفاده از آن می‌توانید یک یا چند جدول را ایجاد کنید و خدمات خود را نیز در این جدول قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید خدمات و قیمت‌های مربوط به خرید اشتراک‌ها را در آن قرار دهید.

المان چرخش جعبه در المنتور

در این المان، شما یک جعبه رنگی خواهید داشت که می‌توانید اطلاعاتی مانند آیکون، متن و دکمه را قرار دهید. زمانی که موس روی این کارد قرار می‌گیرد، انیمیشن در نظر گرفته شده برای آن ایجاد خواهد شد.

المان فراخوانی برای اقدام در المنتور

فراخوانی برای اقدام نیز یکی دیگر از بخش‌های موجود در المنتور است. برای اینکار باید یک تصویر را انتخاب کنید و عنوانی را هم در باکس مربوط به آن قرار دهید. همچنین توضیح کوتاهی را هم بنویسید که باعث جلب کاربر شود.

المان کنترل کاروسل در المنتور

این المان، یک سری از تصاویر را در سایت شما ایجاد خواهد کرد که به صورت چرخشی نمایش داده می‌شوند. معمولا المان کنترل کاروسل با اسلایدر تفاوت زیادی ندارد. شما می‌توانید تصاویر مختلف را با عناوین متفاوت در سایت خود قرار دهید.

المان بررسی در المنتور

این المان در وردپرس، به شما امکان قرار دادن نظرات مختلف را در سایتتان به صورت اسلایدی خواهد داد. در اصل این المان مربوط به نظراتی است که کاربران در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر قرار داده می‌شود.

المان فهرست مطالب در المنتور

این المان بیشتر در برگه‌ها و نوشته‌های شما قرار می‌گیرد. در هر نوشته یک بخش ایجاد می‌شود که تمامی تیترها را نمایش ‌می‌دهد. با استفاده از المان‌ها، بخشی در صفحه مورد نظر شما ایجاد می‌شود که کاربر می‌تواند متوجه شود که در صفحه پیش رویش چه مطالبی قرار است بخواند.

المان شمارش معکوس در المنتور

المان دیگر در این پلتفرم، شمارش معکوس است که از آن برای فروش محصولات و اندینگ پیج به کار می‌رود. می‌توانید با استفاده از شمارش معکوس، تاریخی را اعلام کنید که به صورت مهلتی برای مشتری در نظر گرفته می‌شود.

المان دکمه های اشتراک گذاری در المنتور

شبکه های اجتماعی

المان دکمه‌های اشتراک گذاری، نیز یک سری دکمه‌ها را در صفحات مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد. این دکمه‌ها برای شبکه‌های اجتماعی بوده و باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی صفحه شما را برایتان نمایش بدهد. اینکار باعث ورود تعداد زیادی از کاربران و افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.

المان نقل و قول در المنتور

نقل قو یکی دیگر از المان‌هاست که با استفاده از آن می‌توانید نظرات و گفتگوها را نمایش بدهید.

از المان های المنتور به درستی استفاده کنید…

با معرفی المان‌هایی که در اینجا به آنها اشار شد، اکنون به راحتی می‌توانید کلیه اطلاعات مورد نیاز خود را درون سایتتان پیاده کنید. تمام این موارد به آسانی و با دراگ و دراپ کردن در صفحه اصلی شما قرار خواهند گرفت. در مورد

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *