افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس
افزونه های اصلی وردپرس

آیا با افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس آشنایی دارید؟ برای آنکه بتوانید با بهترین شکل ممکن، فضای وردپرس خود را به کار گیرید، بهتر است از افزونه‌های وردپرس که به صورت نسخه‌های رایگان و پولی در دسترس هستند، استفاده کنید. مطمئنا تعداد این پلاگین‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد، اما در هر صورت این لیست می‌تواند به شما کمک کند تا هر آنچه که می‌خواهید را در سایت خود قرار دهید.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس رایگان

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس رایگان، همانطور که از نامشان مشخص است بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای و از طریق مخزن وردپرس برای همه در دسترس بوده و می‌توان به راحتی آن‌ها را نصب کرد. البته افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس به صورت رایگان، یک سری محدودیت‌هایی دارند و نسبت به افزونه‌های پرمیوم از امکانات و قابلیت‌های کمتری برخوردارند و در برخی مواقع باعث تداخل و عدم سازگاری با دیگر افزونه‌ها خواهد شد.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس پریمیوم

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس پریمیوم معروف هستند و باید آنها را از سایت‌های معتبر خریداری کرد. این افزونه‌ها دارای امکانات نامحدود بوده و دارای پشتیبانی و بروزرسانی منظم هستند. همچنین این با کلیه افزونه‌های وردپرس سازگار بوده و در عملکرد سایت مشکلی ایجاد نمی‌کنند و باعث کند شدن سرعت سایت نمی‌شوند.

انواع افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس از نظر کاربرد

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس

انواع مختلفی از افزونه‌های وردپرس وجود دارند که هر کدام عملکرد خاصی را به عهده خواهند داشت:

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس برای سئو

دسته‌ای از انواع افزونه‌ها هستند که باعث پیشرفت ترافیک سایت و بهبود رتبه آن می‌شود. در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • Yoast SEO: این افزونه با بیش از 5 میلیون نصب فعال، جزو بهترین هاست، و در دو نسخه رایگان و پریمیوم در دسترس است. این افزونه به شما کمک می‌کند تا مطلب بهتر و بی نقصی بنویسید و سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
  • All in One SEO: یکی دیگر از افزونه‌های پر کاربرد سئوست که با 2 میلیون نصب فعال به آسانی از مخزن وردپرس قابل دریافت است. همچنین دارای دو نسخه رایگان و پریمیوم است.
  • Rank Math pro SEO: افزونه رنک مث با بیش از 900 هزار نصب فعال یکی از کامل‌ترین ابزارهای سئو را در اختیار شما قرار می‌دهد و کمک می‌کند ترافک سایتتان را چند برابر کنید. برای دستیابی به امکانات کامل و پیشرفته این افزونه محبوب باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس برای امنیت

افزونه‌های امنیتی جزو مهم ترین دسته از انواع افزونه‌های وردپرس هستند که از ایجاد آسیب توسط هکرها و مزاحمان به سایت شما جلوگیری خواهند کرد. برخی از مهمترین ابزارها در این زمینه عبارتند از:

  • Wordfence Security: این افزونه با بیش از 4 میلیون نصب یکی از بهترین افزونه‌ها در این زمینه است که می‌تواند امنیت وبسایت شما را تضمین کند. نسخه رایگان Wordfence امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما قابلیت‌های پیشرفته آن در نسخه پرمیوم است.
  • iThemes Security: یکی از بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس با 2 میلیون نصب فعال که با کمک آن می‌توانید در 10 دقیقه سایت را ایمن کنید. نسخه پرو این افزونه محبوب را می‌توانید از افگیگا خریداری کنید.
  • Sucuri Security: پلاگین Sucuri یک افزونه محبوب امنیتی با بیش از 800 هزار نصب فعال است که بررسی و نظارت کاملی بر امنیت و تشخیص ویروس و بدافزار در افزونه های دیگر دارد.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس برای بهینه سازی سایت

گروهی از انواع افزونه‌های وردپرس نیز وجود دارند که مربوط به بهینه سازی سایت شما هستند. نمونه‌ای از آنها را در ادامه برایتان به نمایش گذاشته‌ایم:

  • WP Super Cache: یک افزونه رایگان کش وردپرس با بیش از 2 میلیون نصب فعال است که با کش کردن صفحات وبسایت، باعث افزایش سرعت چشم گیری در بارگذاری سایت‌های وردپرسی می‌شود.
  • WP Fastest Cache: این افزونه با بیش از ا میلیون نصب، سایت وردپرسی شما را بهینه کرده در نتیجه باعث بهبود رتبه و سئوی سایت می‌شود.
  • WP Rocket: از بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌های پرمیوم کش و بهینه سازی در وردپرس است که با کش وب سایت و بهینه سازی حجم تصاویر و فایل‌ها سرعت بارگذاری سایت شما را افزایش می‌دهد.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس برای ساخت فرم

افزونه‌های فرم ساز نیز در وردپرس جزو پرطرفدارترین‌ها هستند. از میان این موارد می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • Contact Form 7: پلاگین فرم تماس 7 با بیش از 5 میلیون نصب به شما کمک می‌کند خیلی ساده فرم‌های مختلفی بسازید. این افزونه به صورت رایگان از مخزن وردپرس قابل نصب است.
  • WPForms: افزونه قدرتمند با بیش از 5 میلیون نصب فعال شما را برای ساخت انواع فرم تماس، فرم بازخورد، فرم اشتراک، فرم پرداخت و … همراهی می‌کند.
  • Ninja Forms: یکی دیگر از افزونه‌های وردپرسی فرم ساز با بیش از 1 میلیون نصب فعال برای ساخت انواع فرم به کار می‌رود. شما با این افزونه می‌توانید به به ساخت انواع فرم زیبا و حرفه‌ای بپردازید تا هر کاربری با دیدن آنها به حرفه‌ای بودن سایت شما پی ببرد.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس برای ساخت فروشگاه

برخی از افزونه‌ها نیز وجود دارند که سایت شما را به یک فروشگاه تبدیل می‌کنند. ابزار ووکامرس یکی از مهمترین‌هاست که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.  Woocommerce ووکامرس با بیش از 1 میلیون نصب فعال از محبوب‎‌ترین و پر قدرت ترین افزونه های وردپرسی برای ساخت فروشگاه اینترنتی است. با استفاده از این افزونه کاملا رایگان می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

افزونه‌ های پرکاربرد وردپرس برای شخصی سازی سایت

گروهی دیگر از افزونه‌ها نیز وجود دارند که به شخصی سازی سایت شما کمک می‌کنند. به عنوان مثال دو ابزار زیر به میزان زیادی برای طراحی متفاوت سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • Elementor: افزونه‌های صفحه ساز زیادی در وردپرس وجود دارد اما معروف‌ترین آن ها المنتور نام دارد. این افزونه با بیش از 5 میلیون نصب فعال شما را در ساخت صفحات وب سابت وردپرسی خود یاری می‌کند و با امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید به دلخواه صفحات را ویرایش کنید. این افزونه نیز نسخه معمولی و پرو دارد.
  • Slider Revolution: دسته‌ای بین انواع افزونه وردپرس وجود دارد که اسلایدر ساز نام دارد. حرفه ای ترین و کامل ترین آن ها اسلایدر رولوشن است که تنها در نسخه پرمیوم منتشر شده است. با استفاده از این افزونه شما امکان ساخت گالری تصاویر زیبا و اسلایدر های حرفه ای را دارید.

سخن پایانی

افزونه های اصلی وردپرس

این لیست، شامل افزونه‌هایی است که می‌توانید از آنها در پنل وردپرس خود استفاده کنید. تعداد این پلاگین‌ها بسیاری بیشتر از آنهایی است که در اینجا اشاره کردیم. تمام این افزونه‌ها روی قالب های آماده وردپرس قابل نصب است. شما هم اگر افزونه مناسبی را در ذهن خود دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *