9 نکته مهم برای سئو اضافی در تنظیمات رنک مث

9 نکته مهم برای سئو اضافی در تنظیمات رنک مث
سئو-اضافی-رنک-مث

بخش سئو اضافی در تنظیمات رنک مث، نکات کاربردی بیشتری برای بهینه‌سازی پست شما ارائه می‌دهد. نکته اصلی این است که شما باید از سئوی پایه و اضافی در کنار هم استفاده کنید، تا بتوانید بیشترین تاثیر را روی پستی که قرار است منتشر کنید داشته باشید. در این مطلب به معرفی مواردی که در بخش سئوی اضافی قرار دارد، اشاره کرده‌ و با نحوه کار با آنها آشنا می‌شویم.

چند نکته مهم در تنظیمات سئو اضافی در رنک مث

تنظیمات-رنک-مث

استفاده از کلمات کلیدی در تیترها

یکی از موارد مهم که اغلب نادیده گرفته می‌شود، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در هدینگ‌ها یا همان زیرعنوان‌هاست. گوگل بیشترین توجه را به H1 که مربوط به عنوان است و پس از آن به تگ‌های H2 و H3 و … دارد.

سئو اضافی در تنظیمات رنک مث بررسی می‌کند که آیا کلمه کلیدی اصلی خود را در هدینگ‌ها قرار داده‌اید یا خیر و امتیاز آن را به مطلب شما می‌دهد. این ویژگی تنها برای کلمه کلیدی اصلی نیست. اگر تعداد کلمات کلیدی شما بیشتر باشد، آنها نیز در این مرحله محاسبه می‌شوند. قرار دادن کلمات کلیدی در متن باید کاملا عادی و به دور از اغراق باشد.

استفاده از کلمه کلیدی در این بخش‌ها، علاوه بر اینکه باعث ارتباط زیرعنوان‌ها به هم می‌شود، در نتیجه‌ی جستجوی کاربران در گوگل نیز ظاهر شده و باعث افزایش بازدید و کلیک کردن آنها روی وبسایت شما خواهد شد.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی در متن Alt تصاویر

متن Alt تصاویر همان چیزی است که در زمان عدم نمایش تصویر، به کاربرانتان نشان داده می‌شود تا از محتوای آن مطلع شوند. علاوه بر این موتورهای جستجو به خوبی نمی‌توانند تصاویر را بشناسند. بنابراین متن Alt به گوگل نیز کمک می‌کند تا تصویر شما را بفهمد. برای آنکه بتوانید نمره این قسمت را دریافت کنید، باید حتما از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید.

در این مرحله از سئو اضافی، Rank Math به دنبال کلمه کلیدی اصلی شما در متن Alt تصاویر می‌گردد. برای این مرحله هم کلمات کلیدی اصلی و هم فرعی در نظر گرفته می‌شود.

چگونه آلت تصویر را در متن خود قرار دهیم؟

در نمایشگر کلاسیک

در تنظیمات سئو اضافی رنک مث که برای نمایشگرهای کلاسیک در نظر گرفته شده، درست در بالای قسمتی که مربوط به قرار دادن محتواست، گزینه‌ای تحت عنوان افزودن پرونده چند رسانه‌ای دیده می‌شود. با کلیک کردن روی این گزینه می‌توانید تصاویری که قرار است درون وبسایتتان قرار دهید، را در قالب یک آلبوم همیشگی داشته باشید. با انتخاب یک تصویر در سمت چپ گزینه‌هایی برایتان نمایش داده خواهد شد که یکی از آنها تحت عنوان متن جایگزین برای تنظیمات رنک مث است.

نمایشگر بلوک

تنظیمات سئو اضافی در رنک مث

برای قرار دادن متن جایگزین در نمایشگر بلوک باید روی علامت چرخ دنده کلیک کرده و سپس گزینه بلوک را انتخاب کنید. اکنون با کلیک کردن روی تصویر، تنظیمات مربوط به آن برایتان به نمایش در می‌آید. که یکی از آنها مربوط به Alt تصاویر است.

چگلی کلمات کلیدی

تراکم کلمات کلیدی در یک متن نه باید خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد. اگر نمی‌دانید تعداد این کلمات در محتوای شما باید چقدر باشد، تنظیمات رنک مث در این زمینه به شما کمک می‌کند. در این بخش با اضافه کردن کلمات کلیدی فرعی و اصلی به محتوایتان امتیازی را دریافت خواهید کرد. این گزینه به صورت زیر نمایش داده می‌‎شود:

.Keyword Density is 0.22 which is low, the Focus Keyword and combination appears 1 times

در محتوایی که این عبارت برای آن نمایش داده شده، چگالی کلمه کلیدی برابر با عدد 0.22 است. با هربار اضافه کردن کلمه کلیدی این عدد بیشتر می‌شود تا به 1 رسیده و تیک سبز را به شما بدهد. این عدد با توجه به تعداد دفعات استفاده از کلمه کلیدی و تقسیم آن به تعداد کل کلماتی که در متن شما وجود دارد، بررسی می‌شود.

به طور کلی چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 1.5 درصد باشد. بیشتر از این مقدار باعث می‌شود تا گوگل امتیاز منفی را به شما بدهد.

طول URL یا نشانی اینترنتی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته هرچه لینک یک صفحه کوتاهتر باشد، شانس آن برای قرار گرفتن در نتایج اول گوگل که توسط کاربران سرچ می‌شود بیشتر است. همچنین میزان کلیک روی آنها نیز بالاتر است.

البته این موضوع نمی‌تواند دلیل خوبی برای ایجاد نکردن یک URL طولانی اما دقیق و کامل باشد. اما بهتر است تا جایی که ممکن است این کوتاه شدن انجام شود.

اهمیت این موضوع به قدری بوده که در سئو اضافی تنظیمات رنک مث بخشی را برای بررسی طولانی بودن آدرس می‌بینیم. این افزونه تقریبا 75 کاراکتر را به عنوان آدرس بهینه در نظر می‌گیرد.

البته مشکلی که در این بخش وجود دارد این است که کل URL شما در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر آدرس سایت شما بیش از اندازه بلند است، بهتر است از این گزینه صرف نظر کنید.

پیوند به منابع خارجی

پیوند به منابع خارجی یا سایر وبسایت‌ها باعث می‌شود تا امتیاز مربوط به سئو اضافی را دریافت کنید. در واقع یکی از عواملی که در رتبه بندی موثرند، همین پیوندهایی است که به دیگر وبسایت‌ها داده می‌شود. اگر تمایلی برای لینک دهی به سایت‌های خارجی ندارید، می‌توانید این بخش را در نظر نگیرید.

در نظر داشته باشید که بخش بعدی که مربوط به پیوندهای DoFollow است نیز وابسته به این پیوندهاست. در صورتی که امتیاز این قسمت را دریافت نکنید، بخش بعدی نیز قرمز خواهد ماند.

پیوندهای داخلی

قرار دادن لینک‌های داخلی نیز یکی دیگر از روش‌های بهبود رتبه سایت شما و افزایش نمره در سئو اضافی رنک مث است. منظور از پیوند داخلی اتصال صفحات موجود در وبسایتتان به یکدیگر است. اگر پیوند داخلی در وبسایت شما وجود نداشته باشد، کاربر ممکن صفحه‌ای که در آن قرار دارد را بسته و به سراغ صفحه دیگری برود. شما می‌توانید پیوندی را به صفحه اصلی، به پست‌های دیگر یا یکی از زیر دامنه‌های سایتتان بدهید. برای آنکه بتوانید تیک سبز مربوط به این بخش را بگیرید، باید یک یا چند لینک را درون محتوای خود قرار دهید.

استفاده از کلمه کلیدی غیر تکراری

استفاده از کلمات کلیدی تکراری باعث می‌شود تا از نظر امتیازاتی که گوگل در نظر گرفته دچار مشکل شوید. در واقع اگر از یک کلمه در دو پست مجزا استفاده کنید، درصد بالا آمدن هر دوی آنها بسیار پایین است. رنک مث با در نظر گرفتن این موضوع در تنظیمات سئو اضافی بخشی را مربوط به انتخاب کلمات کلیدی در نظر گرفته است. اگر قبل از آن استفاده نکرده باشید، امتیاز این بخش را دریافت خواهید کرد.

Content AI

گزینه آخر در بخش سئو اضافی در تنظیمات رنک مث مربوط به یک تست جدید است که بسیاری از کاربران آن را در نظر نمی‌گیرند. اما این ویژگی به شما کمک می‌کند تا پست خود را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید. می‌توانید برای به دست آوردن کلمه کلیدی مربوط به سایت خود از این گزینه استفاده کنید. این بخش با استفاده از الگورتیم‌های خود، پیشنهاداتی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل کلمات کلیدی بهینه، تعداد لیک‌ها، عنوان و …

گذراندن تمام بخش‌های سئو اضافی و دریافت تیک سبز

تنظیمات-رنک-مث

اگر تمام مراحلی که در بالا برای سئو اضافی تنظیمات رنک مث عنوان شد را به طور کامل انجام دهید، تمام قسمت‌های مربوط به سئوی اضافه تیک سبز را دریافت کرده و در نتیجه امتیاز شما بیشتر خواهد شد. تصویر بالا مربوط به یک پست کاملا بهینه شده است.

سخن پایانی

اینروزها با وجود افزونه‌های کاربردی و رایگانی که در فضای وب وجود دارد، دیگر انجام مراحل سئوی یک نوشته کار سختی نیست. شما می‌توانید با استفاده از تنظیمات سئو اضافی رنک مث یا یواست در وردپرس به راحتی پست خود را از نظر محتوایی بهینه کرده و آن را در نتایج جستجوی کاربران در صفحات اول گوگل قرار دهید.

برای آنکه مطمئن شوید تمام نکات را رعایت کرده‌اید باید به امتیازی که این افزونه از 100 برای شما در نظر گرفته توجه کنید. نمره بالای 82 پست شما را سبز کرده و در نتیجه به معنی انجام کامل مراحلی است که باید در نظر می‌گرفتید. سئو اضافی تنها یکی از بخش‌هایی که در دریافت نمره بالا از رنک مث به شما کمک می‌کند.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *