3 نکته مهم برای خوانایی محتوا در تنظیمات رنک مث

3 نکته مهم برای خوانایی محتوا در تنظیمات رنک مث
خوانایی-محتوا-در-رنک-مث

اگر اکنون در این صفحه هستید، مطمئنا بخش‌های قبلی که مربوط به سئو پایه و سئو اضافی در محتواهای مربوط به آموزش تنظیمات rank math قرار داشت را مطالعه کرده‌اید. در این مطلب می‌خواهیم در مورد یکی دیگر از روش‌های امتیازدهی این افزونه با نام خوانایی محتوا صحبت کنیم. در این مرحله کاربر با وجود تمام نکاتی که رعایت کرده‌اید وارد سایت شما شده و اکنون در حال خواندن محتوای شماست.

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا کاربر در صفحه‌‌ای که مقابل چشمانش قرار دارد، بماند؟ آیا تنها نوشتن یک مقاله چند هزار کلمه ای باعث ماندگاری کاربر در صفحه شما می‌شود؟ چرا برخی از وبسایت‌هایی که محتوای کوتاه و مختصر دارند را در رتبه‌های اول گوگل می‌بینیم؟

اینکه فرض کنیم کاربر به دلیل نیاز خود وارد وبسایت شما شده و مطمئنا دیگر آنجا را ترک نمی‌کند، نمی‌تواند خیال شما را راحت کند. با وجود رقبای زیادی که در فضای نت فعالیت می‌کنند، نوشته‌ای موفق است که خواننده بتواند با آن ارتباط برقرار کند. این ویژگی چیزی نیست جز خوانایی محتوا که رنک مث آن را در نظر گرفته است.

استفاده از فهرست مطالب برای خوانایی محتوا

استفاده از فهرست مطالب در محتوا

یکی از ویژگی‌هایی که برای خوانایی محتوا وجود دارد، استفاده از فهرست مطالب است. در واقع کاربر باید بداند که در ادامه ماندگاری در وبسایت و خواندن محتوا، چه چیزی در انتظار اوست. یک فهرست کامل از زیر عنوان‌ها این اطلاعات را در اختیار او قرار می‌دهد. درست همانند کتابی که با باز کردن صفحه اول آن از تمام مطالب موجود در آن مطلع خواهید شد.

رنک مث افزونه ایجاد فهرست در وبسایت شما را در مرحله مربوط به خوانایی محتوا بررسی می‌کند. اگر آن را داشته باشید بر اساس همین افزونه‌ها به شما امتیاز می‌دهد.

استفاده از پاراگراف های کوتاه

استفاده از پاراگراف های کوتاه در متن محتوا

برای نوشتن یک محتوای ارزشمند و کاربر پسند، باید فهرستی را از مطالب و تصاویر در نظر گرفته و تا آنجا که می‌توانید آنها را به صورت ساده بیان کنید. قرار دادن یک پاراگراف طولانی از محتوا علاقه خواننده را کم خواهد کرد. به همین دلیل رنک مث گزینه‌ای را برای این ویژگی در نظر گرفته است. اگر پاراگراف‌ها به میزان کافی کوتاه نباشند (تقریبا کمتر از 120 کلمه در هر پاراگراف مناسب است) آن را با قرمز شدن این بخش به شما نشان خواهد داد.

استفاده از تصویر و ویدئو در محتوا

استفاده از تصاویر در متن محتوا

دلیل اینکه مردم بیشتر به جای خواندن کتاب فیلم می‌بینند، بسیار ساده است. پرداختن به این کار خیلی آسانتر است. علاوه بر این معمولا فیلم و عکس بیشتر در ذهن مخاطب می‌ماند.

به همین دلیل لازم است که برخی از فایل‌های تصویری یا صوتی را به محتوای خود اضافه کنید تا توجه خواننده را جلب کنید.

در این مرحله، Rank Math وجود تصاویر یا ویدیوها را در پست شما بررسی می‌کند و در صورت پیدا نکردن آنها به شما هشدار می‌دهد. 

برای قبولی در این آزمون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر یا ویدئوها را در متن خود قرار دهید . باید بدانید که حتی اضافه کردن یک تصویر به موفقیت در آزمون کمک می‌کند. برای کسب امتیاز 100% در این آزمون، باید حداقل 4 تصویر یا ویدیو به پست خود اضافه کنید.

بهینه سازی محتوای پست و دریافت تیک سبز از مرحله خوانایی محتوا

هنگامی که تمام تست‌های خوانایی محتوا را قبول کردید، صفحه نمایش زیر برایتان به نمایش در می‌آید:

با سبز شدن این قسمت در کنار دیگر ویژگی‌هایی که رنک مث مشخص کرده‌، خیالتان بابت خوانایی و جذابیت محتوایی که نوشته‌اید راحت خواهد بود. شما می‌توانید نسخه اورجینال رنک مث را از سایت افگیگا خریداری کنید. با خرید این افزونه مطمئنا قابلیت‌های بیشتری را دریافت کرده و رتبه‌بندی شما در گوگل با دقت بیشتری انجام خواهد شد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *