چک‌ لیست سئو سایت فروشگاهی 2022

چک‌ لیست سئو سایت فروشگاهی 2022
چک لیست سئو فروشگاهی

چک‌ لیست سئو سایت فروشگاهی 2022 به شما کمک می‌کند، تا مسیری مناسب را برای پیشرفت سایت خود داشته باشید. معمولا توجه به همین موارد کوتاه کمک می‌کند تا یک سایت در رتبه بالا یا پایین گوگل قرار گیرد. هر چه سایت شما رتبه بهتری را در گوگل کسب کند، فروش بالاتری را به دست خواهید آورد. مواردی که در اینجا به آنها اشاره می‌شود را به صورت یک چک لیست در سایت خود به کار ببرید، تا به این هدف دست پیدا کنید.

کاملترین چک‌ لیست سئو سایت فروشگاهی 2022

چک‌ لیست سئو سایت فروشگاهی 2022

برای سئوی سایت فروشگاه خود مراحل زیر را به ترتیب پیش ببرید:

وارد سرچ کنسول شوید…

سرچ کنسول ابزاری برای بررسی کارکرد سایتتان است. عموما هر وبسایتی که وارد فضای اینترنت می‌شود، در این پلتفرم ثبت نام کرده و در نتیجه سایت خود را به گوگل معرفی می‌کند.

کدها را دریابید…

باید سایت خود را بررسی کنید. کدها را به طور کامل جستجو کنید تا ببینید برای ربات‌های گوگل تعریف شده هستند یا خیر… فرقی نمی‌کند که از چه سیستم مدیریت محتوایی استفاده می‌کنید، در هر صورت این کدها هستند که سایت شما را ایجاد می‌کنند. از ابزار URL Inspection Tool برای بررسی این کدها استفاده کنید.

به دنبال لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان باشید…

جستجوی عبارات و کلمات کلیدی مرحله بعدی در این فرایند است. بهتر است از ابزارهای مختلف کمک گرفته و لیستی از کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید. این کلمات در تولید مقالات به شما کمک می‌کنند. لیست ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی را می‌توانید در مقاله “10 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی” بخوانید.

سئوی فروشگاهی، فروش بالاتر خدمات و محصولات شما را به همراه دارد.

به سایت خود نظم دهید…

سایت شما باید دسته بندی مناسبی داشته باشد تا کاربر باید پس از ورود به این فضا، بداند که در کدام قسمت به دنبال چه چیزی باشد. این دسته بندی بر اساس کلمات مختلف و محصولات شما انجام می‌شود.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سئوی سایت‌های فروشگاهی، برنامه‌ریزی برای دسته‌بندی‌هاست. به عنوان مثال در افگیگا دسته بندی‌ها به صورت مقاله، سئو، سایت فروشگاهی و … اختصاص یافته است. می‌توانید از سایت رقبا برای این دسته بندی استفاده کنید.

هر دسته بندی یک صفحه مخصوص به خود را دارد، باید این صفحات را هم از نظر گوگل سئو کنید. بهترین روش در این پروسه، قرار دادن تعدادی درستی از محصولات و متن یا تصویر در این صفحات است.

SSL سایتتان را فعال کنید…

SSL یکی از عواملی است که باعث می‌شود سایت شما از حالت http به https تبدیل شود. در واقع این نماد، شامل یک پروتکل کامل برای شماست که امنیت کاربرانی که در داخل سایت شما ثبت نام می‌کنند را فراهم می‌کند. بنابراین برای یک سایت فروشگاهی مهم و موثر است.

محتوایتان را سئو کنید…

یکی از فاکتورهای موثر برای سئو محتواست. باید سئوی محتوا را یاد گرفته و در محتواهای خود به کار ببرید. برای آنکه بتوانید یک محتوای درست را بنویسید، بهتر است برخی از نکات اصولی را یاد بگیرید.

  • استفاده از کلمه کلیدی درست و به جا
  • استفاده از LSI
  • استفاده از سرتیترها
  • استفاده از جملات ساده و کاربرپسند
  • استفاده از تصاویر د رمقاله
  • ترکیب بندی جذاب در محتوا
  • توضیحات متا تصویر و متن
  • لینک دهی صحیح

تولید محتوای صحیح باعث قرار گرفتن سایت شما در لینک‌های اول گوگل می‌شود.

سئوی صفحه محصولات را فراموش نکنید…

سئو تنها به متن داخل سایت خلاصه نمی‌شود باید محصولاتتان را هم سئو کنید. برای اینکار می‌توانید از توضیحات محصول، قرار دادن تصاویر باکیفیت در حدود 2 تا 3 عدد برای هر محصول، استفاده از نظرات مشتریان و افزایش سرعت محصول کمک بگیریدو

وبلاگ بسازید…

سعی کنید یک بلاگ برای سایتتان در نظر گرفته و با ارائه مقالات آموزشی مناسب، کاربران را به سمت خود بکشانید. سپس لینک‌های داخلی را از آن محتواها به محصولات خود بدهید.

نقشه سایت ایجاد کنید…

نقشه سایت یک فرمت XML است. سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف، نقشه سایت متفاوتی دارند که در وردپرس این نقشه به صورت خودکار انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نقشه سایت به مقاله “نقشه سایت چیست؟ مراجعه کنید.

سایتتان را ساده کنید…

سایت شما باید کاربری ساده‌ای داشته باشد. باید کاربرانتان بتوانند به راحتی در سایت شما گشته و از امکانات و محصولات شما استفاده کنند. به گفته سئوکاران از زمان ثبت سفارش تا پرداخت هزینه باید تنها 3 کلیک باشد.

URL مناسب برای صفحات انتخاب کنید…

URL آدرس صفحه شما بوده و همان چیزی است که کاربر با وارد کردن آن وارد صفحه شما می‌شود. بهتر است از عبارات کلیدی انگلیسی در آن استفاده کنید. تاریخ و عبارات اضافه را داخل آن قرار ندهید، همچنین از آوردن علائم نگارشی به شدت خودداری کنید. URL صفحه شما نباید، طولانی باشد.

URL آدرس صفحه شما در فضای آنلاین است.

ایجاد صفحات بی ارزش ممنوع…

سعی کنید از ایجاد صفحاتی که ارزشی را در سایت شما ندارند، خودداری کنید. به عنوان مثال از ایجاد مقالات 200 کلمه‌ای، محصولات تکراری یا دسته بندی هایی که صفحات خالی دارند، جلوگیری کنید.

سرعت سایت را بهینه کنید…

اگر سایت شما تخصصی است از برنامه نویس خود بخواهید سرعت آن را افزایش دهد، در صورتی که سایت شما وردپرس است، باید از ابزارهای استفاده کنید که سرعت آن را افزایش دهد. همچنین روش‌های مختلف دیگری نیز برای افزایش سرعت سایت وجود دارد که در مقاله “8 ابزار برای تست سرعت سایت” به آنها اشاره کرده‌ایم.

زمان ماندگار کاربران در سایت را افزایش دهید…

باید از روش‌هایی استفاده کنید که زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهد. این موارد عبارتند از قرار ندادن محتوای بی ارزش در صفحات، نوشتن مقاله باکیفیت، استفاده از تصاویر مناسب، استفاده از ویدئو و فایل‌های صوتی…

عناوین جذاب را برای صفحات و مطالب خود انتخاب کنید…

عامل دیگری که در سایت‌های مختلف باعث افزایش رتبه می‌شود، انتخاب عناوین جذاب است. سعی کنید، کلمات کلیدی را در عنوان قرار دهید و همچنین از اعدادی استفاده کنید که توجه کاربر را به خود جلب کنید. کلمات خاص و متفاوت و علائم نگارشی نیز برای عنوان مناسب خواهد بود.

از لینک‌های داخلی غافل نشوید…

لینک داخلی باعث ارتباط صفحات سایت شما به یکدیگر شده و مسیری آسان را به مشتریتان نشان می‌دهد. با اینکار ماندگاری کاربر درون سایتتان بیشتر شده و نرخ پرش نیز کم خواهد شد.

لانگ تیل‌ها را انتخاب کنید…

لانگ تیل به معنی کلمات کلیدی بلند است. آنهایی که طولانی بوده و معمولا از چندین حرف تشکیل شده‌اند. استراتژی که برای سایت‌های تازه وجود دارد، استفاده از این کلمات کلیدی برای سئوی سایتشان است. چرا که رقابت را آسانتر می‌کند. به عنوان مثال در این مقاله به جای سئوی سایت فروشگاهی از چک لیست سایت فروشگاهی 2022 استفاده کرده‌ایم.

ساخت و خرید بک لینک…

بک لینک شامل پیوندهایی است که از سایت دیگر به سایت شما داده می‌شود. می‌توانید آنها را با پرداخت هزینه دریافت کنید، یا به صورت رایگان از سایت‌های دیگر بگیرید. در هر صورت بک لینک یکی از روش‌های سئوی سایت شما خواهد بود. این بک لینک‌ها باید از سایت‌های معتبر دریافت شود.

برای خرید بک لینک باید سایت‌های معتبر و معتبر با کسب و کارتان را پیدا کنید.

برند خود را به مشتریان معرفی کنید…

برندسازی شما، باید بسیار قوی باشد. دیجی کالا را در نظر بگیرید، تا چه اندازه در ذهن مردم باقی مانده است. این موضوع به دلیل برندسازی درست است. اگر برند شما شناخته شده و توسط افراد مختلف در گوگل جستجو شود، امتیاز خوبی به آن تعلق خواهد گرفت.

از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید…

نقش شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت خود را دست کم نگیرید. انتشار لینک صفحات در این شبکه‌ها باعث ورودی بسیار زیادی خواهد شد.

لینک‌های شکسته را از بین ببرید…

لینک‌های 404 دشمن سئوی سایت شما هستند. این لینک‌ها به شدت رتبه شما را کاهش می‌دهند. بهتر است با استفاده از ابزارهایی مانند brokenlinkcheck آنها را بررسی کنید.

از رقبا ایده بگیرید…

بهترین پله برای پیشرفت کسب و کار شما سایت رقبا هستند. آنها را بررسی کنید و ببینید با چه کلماتی در رتبه اول قرار گرفته‌اند. سپس با آنالیزشان روشی مشابه با آنها را در پیش بگیرید.

سخن پایانی

سئوی فروشگاهی 2022

سعی کردیم در این مطلب به طور کامل به بررسی نکاتی بپردازیم که در سئوی سایت فروشگاهی موثر است. این چک لیست را باید در هنگام ایجاد سایت خود داشته باشید. هر کدام از این موارد به تنهایی می‌تواند نقش مهمی را در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *