10 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی

10 ابزار رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی
پیدا-کردن-کلمات-کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی برای مقالاتی که قرار است در وبسایت شما منتشر شود، یک ضرورت است. هر مدیر محتوایی با شیوه منحصر به فرد خود کلمات کلیدی مورد نظرش را پیدا می‌کند. ما قصد داریم در این مطلب به 10 روش ساده با استفاده از ابزارهای رایگان برای انجام این پروسه، اشاره کرده‌ایم:

بهترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی کدامند؟

1. کیورد پلنر Keyword Planner

کیورد پلنر یکی ابزار رایگان است که توسط خود گوگل به کاربران معرفی شده است. با داشتن اطلاعات کافی در زمینه این پلتفرم می‌توانید اولین قدم برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به وبسایت خود را بردارید.

این ابزار برای کاربرانی ایجاد شده که قصد دارند، از ابزار ADWORDS که مخصوص تبلیغات پولی است استفاده کنند. با استفاده از این سایت می‌توانید کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید که جستجوی آن توسط کاربران در سراسر دنیا بیشتر بوده است.

بر اساس نظر کارشناسان سئو، آماری که این گوگل پلنر در اختیار ما قرار می‌دهد، چندان هم دقیق نیست. به همین دلیل ترجیحا باید در کنار آن، از بقیه روش‌ها نیز استفاده کنید.

2. بینک وب مستر تولز Bing Webmaster Tools

کلمات کلیدی انگلیسی

موتور جستجوی بینگ توسط کمپانی مایکروسافت طراحی و تولید شده است. این پلتفرم به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی مورد نیاز وبسایتتان را پیدا کنید. برای اینکار کافی است ابتدا با اطلاعات شخصی خود وارد شوید و سپس با وارد کردن کلمه کلیدی که در ذهنتان است، با استفاده از وبمستر مربوط به این موتور جستجو تعداد زیادی از کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی مشابه آن را دریافت نمایید. قسمتی به نام Search Keyword نیز در این وبسایت وجود دارد که به شما نشان می‌دهد، سایت شما چندبار با کلمه کلیدی که در آن قسمت وارد کردید توسط کاربران پیدا شده و روی آن کلیک شده است.

با Bing Webmaster Tools می‌توانید تنظیماتی مانند کشور، زبان یا حتی بازه زمانی مورد نظرتان برای جستجوی کلمه کلیدی را تغییر دهید.

3. کنسول جستجوی گوگل Google Search Console

کنسول جستجوی گوگل، را تقریبا همه می‌شناسند. این ابزار می‌تواند بر اساس کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی که شما تعیین کرده‌اید، آمار جستجوی کاربران را در اختیارتان قرار دهد. بعلاوه می‌توانید کشوری خاص را برای جستجو خود در نظر بگیرید. امکان انتخاب کلمات کلیدی خاص و عناوینی که شما در ذهنتان دارید، توسط این پلتفرم قابل انجام است. در نهایت نیز می‌توانید اطلاعات دریافت شده را در قالب یک فایل اکسل دریافت نمایید.

نسخه پولی Google Search Console اطلاعات بیشتری مانند تعداد کلیک‌های کلمه کلیدی مورد نظرتان را در اختیارتان قرار خواهد داد.

4. کیورد فایندر KWFinder

این وبسایت نیز یکی دیگر ابزارهایی است که اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی به شما ارائه می‌کند. این اطلاعات شامل روند جستجو، میزان کلیک، رقابت و حتی میزان دشواری کلمه کلیدی است.

با استفاده KWfinder می‌توانید کلمه کلیدی مورد نظرتان را در کشورهای خاصی بررسی کنید.

5.  اَنسِر دِ پابلیک Answer the Public

انسر-د-پابلیک

 این وبسایت کمی با دیگر پلتفرم‌ها متفاوت است. شما برای کار با این افزونه باید یکی از کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی مورد نظرتان را وارد کنید. سپس پیشنهاداتی که توسط گوگل می‌شود را در قالب جملات پرسشی دریافت نمایید.

وبسایت Answer the Public بیشتر برای پیدا کردن کلمات کلیدی انگلیسی است.

6. کیورد تولز Keywordtool

کیورد تولز دو نسخه دارد که یکی به صورت رایگان و دیگر پولی است. شما می‌توانید با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی در قسمت جستجوی این وبسایت، لیستی از تعداد زیاد کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی خود دریافت کنید. این مجموعه شامل کلمات، عبارات و سوالاتی است که توسط کاربران جستجو می‌شود.

همچنین می‌توانید با استفاده از گزینه مربوط به فیلتر کردن همان چیزی را که می‌خواهید در نتایج جستجو دریافت نمایید.

در نسخه‌ پولی KeyWordTools میزان جستجو و برخی دیگر از ویژگی‌های کلمات کلیدی مورد نظر شما نیز نمایش داده می‌شود.

7. سمراش SEMrush

semrush

این افزونه رایگان نیست اما در هر روز می‌توانید به میزان مشخصی از قابلیت‌های آن استفاده کنید. با اضافه کردن کلمه کلیدی در قسمت مربوط به آن می‌توانید پیشنهاداتی را به همراه رتبه‌هایشان دریافت نمایید. همچنین با انتخاب کشور مورد نظرتان تنها جستجوی کاربران آن منطقه را مد نظر قرار دهید.

کشور ایران در لیست مربوط به کشورهای قابل فیلتر کردن در افزونه SEMrush وجود ندارد.

8. اوبر ساجست Ubersuggest

ابزار اوبر ساجست نیز بر پایه اطلاعاتی که توسط گوگل ساجست دریافت می‌کند، به پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط برای کسب و کار شما کمک می‌کند. کار با این افزونه نیز بسیار آسان است. کافی است یکی از کلمات کلیدی مرتبط با کارتان را در قسمت مربوط وارد کنید تا لیستی به همراه نمودار و سایت‌های مختلفی که از آن استفاده کرده‌اند، دریافت نمایید. این افزونه می‌تواند کلماتی را حتی جدیدتر از ابزارهای دیگر در اختیار شما قرار دهد. می‌توانید لیست کلمات کلیدی که دریافت کرده‌اید را کپی کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید.

Ubersuggest مدعی است می‌تواند کلمات کلیدی جدیدی را ارائه کند که حتی Keyword Planner نیز قادر به ارائه آن نیست.

9. گوگل ترندز Google Trends

گوگل-ترندز

ابزار دیگری که برای پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوگل ترندز است. این سایت علاوه بر جستجوی کلمات کلیدی، مقایسه‌ای را بین دو کلمه کلیدی با فرمت‌های مختلف نیز انجام می‌دهد. بنابراین می‌توانید کلمه‌ای را برای وبسایت خود انتخاب کنید که بیشتر توسط کاربران جستجو می‌شود. 

Google Trends به شما در انتخاب میان دو کلمه کلیدی کمک می‌کند.

10. اسپای فو Spyfu

به عنوان آخرین گزینه در مورد ابزارهایی که به پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی کمک می‌کنند، به اسپای فو اشاره کرده‌ایم. این پلتفرم کاربرد متفاوتی دارد. با وارد کردن آدرس سایت‌هایی که می‌توانند از رقبای شما باشند، قادر هستید به کلمات کلیدیشان دست پیدا کنید. این کلمات کلیدی تمام مواردی که از طریق جستجوی طبیعی یا تبلیغات پولی ایجاد شده‌، را شامل می‌شود.

علاوه بر این می‌توانید یکی از کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی مورد نظرتان را وارد کنید و لیستی از نتایج جستجویی که از آن استفاده کرده‎‌اند را دریافت نمایید.

با افزونه Spyfu می‌توانید مسیر رقبای خود را حدس بزنید.

سخن پایانی

در پایان نیز به این نکته اشاره کنیم که تمام ابزارها تنها به عنوان یک مسیر کمکی برای شما خواهند بود. عمده کار پیدا کردن کلمات کلیدی فارسی یا انگلیسی به عهده خود شماست. ممکن است هر کدام از این افزونه‌ها اشتباهاتی داشته باشند که در نهایت، مسیری نامناسب را در جلوی پای شما قرار دهند. بنابراین به هیچ عنوان به تنهایی به آنها تکیه نکنید. اگر به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از قالب‌های موجود در افگیگا، طراحی آن را انجام داده و پس از آن در بستر این وبسایت و پیدا کردن کلمات کلیدی با روش‌هایی که عنوان شد، کسب و کار خود را در فضای آنلاین ارتقا دهید.

دیدگاه ها
  1. الهه
    2022/08/04

    ممنون از مطالب مفید تون

    1. عاطفه زارع
      2022/08/28

      خواهش میکنم ممنون از نظرتون و خوشحالیم که براتون مفید بوده.

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *