آموزش افزونه سئو رنک مث پرو از 0 تا 100 + راهنمای تصویری

آموزش افزونه سئو رنک مث پرو از 0 تا 100 + راهنمای تصویری
افزونه سئو رنک مث پرو

افزونه سئو رنک مث پرو یکی از بهترین، قدرتمندترین و پرطرفدارترین افزونه‌های سئو وردپرس است. در این مقاله تک تک امکانات و ویژگی‌های این افزونه را بررسی خواهیم کرد. همچنین 0 تا 100 استفاده از این افزونه برای بهینه‌سازی محتوای وب‌سایتتان را به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه با آموزش افزونه سئو رنک مث پرو با ما همراه باشید.

شما می‌توانید نسخه اورجینال و پریمیوم این افزونه را با قیمتی شگفت انگیز از لینک خرید افزونه Rank Math Pro خریداری کنید

افزونه سئو رنک مث پرو

در مقاله‌ی روش‌های مختلف نصب افزونه روی سایت، به این موضوع پرداختیم که چه روش‌هایی برای نصب افزونه وجود دارد. بنابراین فرض می‌کنیم شما با روش‌های نصب افزونه آشنا هستید، افزونه سئو رنک مث پرو را روی سایت خود فعال کردید.

پس مستقیم سراغ آموزش قسمت‌های مختلف این افزونه می‌رویم. اگر با روش‌های نصب افزونه روی سایت آشنا نیستید لطفا به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

بعد از نصب افزونه در قسمت پنل تنظیمات وردپرس، آیکون افزونه سئو رنک مث پرو و قابلیت‌های مختلف آن را می‌توانید مشاهده کنید.

rank math pro

نصب جادویی افزونه سئو رنک مث پرو

برای شروع نصب و پیکربندی افزونه می‌بایست روی گزینه نصب جادویی کلیک کنید.

افزونه سئو رنک مث پرو

پس از کلیک روی گزینه نصب جادویی به صورت خودکار وارد تنظیمات پیکربندی (Setup Wizard) خواهیم شد.

افزونه سئو رنک مث پرو

در قسمت شروع به کار شما با سه حالت نصب جادویی مواجه می‌شوید:

  • حالت ساده: اگر سایت خود را با حالت ساده پیکربندی کنید، امکانات پیشرفته افزونه به صورت خودکار برای شما انجام می‌شود و نمی‌توانید تنظیمات را شخصی‌سازی کنید. حالت ساده برای کسانی که آشنایی فنی کمتری با مباحث وردپرس دارند مناسب‌تر است. (مگه میشه با آموزش گام به گام کسی آماتور باشه؟🤔)
  • حالت پیشرفته: با انتخاب حالت پیشرفته به تمام امکانات ریز و درشت این افزونه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را سفارشی‌سازی کنید.
  • حالت سفارشی: افزونه سئو رنک مث پرو این امکان را به شما می‌دهد که از تنظیمات پیکربندی در یک سایت دیگر فایل برون‌ریز تهیه کرده و در سایت خود درون‌ریزی کنید.

بعد از انتخاب حالت پیکربندی (حالت پیشرفته پیشنهاد می‌شود) روی آیکون شروع نصب جادویی کلیک کنید.

توجه: اگر قبلا از افزونه‌های سئو دیگری مثل یواست استفاده می‌کردید وارد مرحله درون‌ریزی خواهید شد. با زدن تیک هر افزونه، تمام اطلاعات افزونه قبلی به افزونه سئو رنک مث پرو منتقل می‌شوند و می‌توانید با خیال راحت افزونه‌ی قبلی را حذف کنید.

اگر از هیچ افزونه سئو دیگری برای سایت خود استفاده نکردید به طور مستقیم وارد مرحله‌ی سایت شما می‌شوید.

درمرحله سایت شما باید تمام اطلاعات وب سایت خود را وارد کنید. اطلاعاتی که باید وارد کنید عبارتند از:

  • موضوع فعالیت: در این قسمت باید مشخص کنید که موضوع فعالیت سایت شما در چه حیطه‌ای است. براساس نوع کسب و کار و فعالیتتان یکی از موارد زیر را انتخاب کنید.
    • وبلاگ شخصی
    • انجمن / سایت خبری
    • نمونه کار شخصی
  • نوع کسب و کار: در این قسمت‌ افزونه rank math pro انواع کسب و کارها مثل سازمان‌ها، کسب و کارهای محلی، انجمن‌ها، کلینیک، کافه و غیره را به شما نمایش می‌دهد. براساس نوع کسب و کاری که دارید یکی از گزینه‌های این تب را انتخاب کنید.

توجه: اگر نتوانستید نوع کسب و کار خود را در میان گزینه‌ها پیدا کنید، سازمان یا کسب و کار محلی را انتخاب کنید.

  • نوع شرکت: اگر مشخص کنید یک فروشگاه اینترنتی یا شرکت تجاری هستید، در این قسمت می‌بایست نام تجاری شرکت یا فروشگاه خود را وارد کنید.
  • لوگو برای گوگل: در این قسمت لوگوی سایت خود را براساس اندازه‌های خواسته شده آپلود کنید.
  • تصویر پیش فرض اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی: اگر برای محصولات، مقالات و غیره تصویر شاخصی قرار ندهید این تصویر پیش فرض هنگام اشتراک‌گذاری نمایش داده خواهد شد.

پس از انجام تنظیمات این قسمت، ذخیره و ادامه را بزنید.

در قسمت آنالیتیکس از شما خواسته می‌شود یک حساب کاربری در سایت افزونه سئو رنک مث پرو بسازید. با این حساب کاربری می‌توانید از خدمات مختلف افزونه مثل اتصال آنالیتیکس و سرچ کنسول به سایتتان استفاده کنید.

بعد از کلیک کردن روی آیکون به حساب رنک مث متصل شوید. به صفحه زیر منتقل می‌شوید.

با استفاده از حساب فیسبوک، گوگل، وردپرس یا ایمیل یک اکانت کاربری در سایت رنک مث بسازید. پس از ثبت اکانت کاربری، افزونه سئو رنک مث پرو به سایت شما متصل می‌شود.

پس از آن باید روی گزینه اتصال به خدمات گوگل کلیک کنید. با اتصال افزونه rank math pro به خدمات گوگل می‌توانید:

  1. مالکیت سایت خود را در گوگل سرچ کنسول تایید کنید.
  2. رتبه‌بندی صفحات و کلمات کلیدی خود را از طریق این افزونه پیگیری کنید.
  3. بدون استفاده از سایر افزونه‌ها، گوگل آنالیتیکس را روی سایت خود تنظیم کنید.
  4. نقشه سایت خود را به طور خودکار به سرچ کنسول ارسال کنید.

بعد از سفارشی‌سازی تنظیمات آنالیتیکس روی گزینه ذخیره و ادامه کلیک کنید.

در قسمت بعدی وارد مرحله‌ی نقشه سایت خواهیم شد. تنظیمات این قسمت به صورت زیر خواهد بود.

  • نقشه‌های سایت: اگر بخواهید افزونه سئو رنک مث پرو برای سایت شما نقشه تهیه کند باید این گزینه را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، سایر تنظیمات این بخش به شما نشان داده خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این گزینه را فعال نمایید.
  • افزودن تصویر: اگر بخواهید تصاویر سایت شما جزو نقشه سایت شما باشند و خزنده‌های موتورهای جستجو آن‌ها را بررسی کنند، این گزینه را فعال کنید.
  • پست تایپ‌های عمومی: با فعال کردن این گزینه، تنظیمات سئو برای انواع پست‌ها مانند برگه‌ها، نوشته‌ها و محصولات فعال و به نقشه سایت اضافه می‌شوند. پست تایپ محصولات فقط برای سایت‌هایی فعال می‌شود که از افزونه ووکامرس در سایت خود استفاده می‌کنند.
  • طبقه‌بندی‌های عمومی: طبقه‌بندی عمومی مربوط به دسته‌بندی سایت‌ شما است. با فعال کردن این گزینه، دسته‌بندی‌های سایت شما جزو نقشه سایت قرار گرفته و تنظیمات سئو برای آن‌ها فعال می‌شود. مثل مورد بالا، دسته‌بندی محصولات فقط برای وب‌سایت‌هایی فعال می‌شود که از افزونه ووکامرس استفاده می‌کنند.
  • نقشه سایت‌های خبری: اگر صاحب یک سایت خبری هستید این گزینه را حتما فعال نمایید. با فعال کردن این گزینه، وب‌سایت شما در گوگل نیوز نمایش داده می‌شود.
  • نام انتشارات گوگل نیوز: نامی که برای انتشار اخبار در گوگل از آن استفاده می‌کنید را در این کادر وارد کنید.
  • پست تایپ خبری: پست تایپ‌های خبری مثل نوشته‌ها و برگه‌ها را می‌توانید از این قسمت قعال نمایید.
  • نقشه سایت‌های ویدئویی: از طریق فعال کردن این قابلیت افزونه سئو رنک مث پرو می‌توانید ویدئوهای سایت خود را سئو کنید و جزو نقشه سایت قرار دهید.
  • پست تایپ ویدئویی: شما می‌توانید ویدئوهای سایت خود را در پست تایپ‌های نوشته و برگه یا محصولات قرار دهید. از طریق این افزونه امکان ایندکس کردن هر نوع پست تایپ وجود دارد.

پس از سفارشی‌سازی کردن تنظیمات این قسمت افزونه سئو رنک مث پرو روی گزینه ذخیره و ادامه کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی یعنی بهینه‌سازی شوید.

  • نمایه نکردن دسته و برچسب خالی: نمایه کردن به معنای ایندکس شدن محتوا توسط موتورهای جستجو است. از طریق فعال کردن این قابلیت، افزونه rank math pro به موتورهای جستجو اجازه ایندکس کردن دسته‌ها و برچسب‌های خالی را نمی‌دهد.
  • Nofollow کردن پیوندهای خارجی: با فعال کردن این گزینه، پیوندهای خارجی که در سایت خود استفاده می‌کنید توسط افزونه سئو رنک مث پرو به صورت نوفالو تغییر می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را فعال نکنید و به صورت دستی اقدام به نوفالو کردن لینک‌های خارجی کنید. اگر دوست دارید بدانید لینک نوفالو چیست و چه لینک‌هایی را باید نوفالو کنید، لطفا به مقاله بررسی تفاوت لینک فالو و نوفالو مراجعه کنید.
  • پیوندهای خارجی را در پنجره جدید باز کنید: اگر یک لینک خارجی در مطالب خود به کار ببرید و کاربر بر روی آن کلیک کند، لینک مربوطه به طور خودکار در همان تب باز می‌شود. در این حالت کاربر از سایت شما خارج شده و ممکن است هرگز به سایت شما برنگردد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌بایست این قابلیت افزونه سئو رنک مث پرو را فعال نمایید تا لینک‌های خارجی در یک تب جدید باز شوند.

پس از انجام این تنظیمات روی گزینه ذخیره و ادامه کلیک کنید تا وارد آخرین مرحله پیکربندی یعنی آماده سازی شوید. تنظیمات پیکربندی افزونه سئو رنک مث پرو در سایت شما انجام شد. در این صفحه می‌توانید بروزرسانی خودکار افزونه را فعال نمایید.

افزونه‌ وردپرس سایت ساز افگیگا اورجینال بوده و از لایسنس قانونی استفاده می‌کنند، لذا به شما پیشنهاد می‌کنم گزینه بروزرسانی خودکار افزونه را فعال نمایید. پس از فعال کردن این گزینه، تمام بروزرسانی‌های افزونه سئو رنک مث پرو از سایت مرجع به صورت خودکار برای شما انجام می‌شود.

پس از اتمام پیکربندی افزونه rank math pro می‌توانید به داشبورد سایتتان برگردید یا تنظیمات پیشرفته را راه‌اندازی نمایید.

تنظیمات پیشرفته افزونه سئو رنک مث پرو

پس از کلیک کردن روی آیکون تنظیمات پیشرفته به صفحه مدیریت دسترسی منتقل می‌شوید. در این قسمت شما می‌توانید میزان دسترسی کاربران مختلف (مدیرکل، ویرایشگر، نویسنده، مشارکت کننده، مشترک و مدیر فروشگاه) به اطلاعات افزونه سئو رنک مث پرو را تعیین نمایید.

پس از تعیین دسترسی‌ها روی گزینه ذخیره و ادامه کلیک نمایید تا وارد صفحه 404 + ریدایرکت شوید. از طریق این صفحه می‌توانید تنظیمات مانیتور 404 و ریدایرکت‌ها را سفارشی‌سازی کنید.

  • مانیتور 404: با فعال کردن مانیتور 404 قادر خواهید بود ارورهای 404 که کاربران و خزنده‌های موتورهای جستجوگر دریافت می‌کنند را مشاهده نمایید.
  • ریدایرکت‌ها: با فعال کردن این گزینه به محض دریافت ارورهای مختلف برای صفحات سایت شما براساس مقادیری که از قبل تعیین کرده‌اید، این صفحات ریدایرکت خواهند شد.

پس از فعال کردن تنظیمات این قسمت روی گزینه ذخیره و ادامه کلیک کنید تا وارد مرحله‌ی آخر یعنی نشانه‌گذاری اسکیما شوید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *