ابزارهای ساخت تقویم محتوایی کدامند؟

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی کدامند؟
ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی بسیار زیادند. اما قبل از انتخاب آنها باید به دنبال پیدا کردن مفهوم تقویم محتوایی و ضرورت استفاده از آن در کسب و کار خود باشیم. این مطلب توضیحات کاملی را در مورد تقویم محتوایی به شما خواهد داد. همچنین ابزارهایی را به شما معرفی کرده‌ایم که در ایجاد یک پلن محتوایی به شما کمک می‌کنند.

تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی

تقویم محتوایی را می‌توانیم یکی از مهمترین ابزارها در بازاریابی آنلاین بدانیم. این پلن به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی بازاریابی محتوای خود را بالاترین ضریب موفقیت انجام دهید. یک تقویم محتوایی به نظم بخشیدن محتواهای مربوط به کسب و کارتان کمک می‌کند. نظم و ترتیب برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس آن به سایت شما امتیاز می‌دهد. در واقع سایت‌هایی که به طور منظم در روز و ساعات خاصی محتوایی را منتشر می‌کنند، از نظر گوگل بهترند.

تقویم محتوایی با استفاده از ابزارهای ساخت تقویم محتوایی ساخته شده و به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود. موضوع، تولید، زمان انتشار محتوا و فردی که این کار را انجام می‌دهد، درون تقویم محتوایی جای می‌گیرد. با این وجود هر فردی می‌داند که در چه روزی چه کاری را باید انجام دهد.

 ابزارهای زیادی برای ساختن تقویم محتوایی در دسترس است.

چرا داشتن یک تقویم محتوای مناسب در هر کسب‌وکاری مهم است؟

فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار هستید که نیازمند بازاریابی محتوایی است. مطمئنا زمانی از نتیجه کار خود مطمئن خواهید بود که برنامه دقیقی را داشته باشید. ما سعی کردیم اهمیت داشتن یک تقویم محتوایی را به صورت چند نکته در اینجا به شما عنوان کنیم:

  • تقویم محتوایی باعث می‌شود تا بتوانید تمام جزئیات لازم برای محتوای خود را بدون آنکه فراموش کنید، در نظر بگیرید. بنابراین با تولید محتوای زودتر باعث انتشار به موقع آن خواهید شد.
  • با داشتن یک تقویم محتوایی می‌توانید راحت‌تر با تیم محتوا همکاری کنید. در واقع هر فردی می‌داند که باید چه کاری را با چه جزئیاتی و در چه زمانی انجام دهد. اینکار باعث مدیریت آسانتر پروژه‌های پیش رویتان خواهد شد.
  • تقویم محتوایی یک تصویر واضح از آینده کاری شماست. شما این تقویم را ایجاد می‌کنید، تا بفهمید که در چه تاریخی، چه محتوایی را تولید کنید. با اینکار محتواهای تکراری را نخواهید داشت، چرا که همه چیز در یک جدول خلاصه شده و جلوی چشمان شماست.
  • با داشتن یک تقویم محتوایی و در هنگام ایجاد آن، مجموعه‌ای از ایده‌های جدید در ذهنتان ایجاد خواهد شد که می‌توانید آنها را در جدول جای دهید. می‌توانید موضوعات بهتر و جدیدتری را برای سایت خود انتخاب کنید.
  • تقویم محتوایی باعث می‌شود تا تولید و انتشار محتوا را راحت‌تر مدیریت کنید.
  • تقویم محتوایی در زمان و انرژی منابع انسانی کسب و کارتان صرفه جویی می‌کند.
  • تقویم محتوایی به انتشار محتوا در موقعیت و رویدادهای مختلف جهت می‌دهد.

همه این موارد به شما کمک می‌کند، تا در نهایت بتوانید کسب و کار خود را در مسیر موفقیت هدایت کنید.

تقویم محتوایی جدولی مبتنی بر زمان است.

چند نکته مهم برای تولید تقویم محتوایی

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

برای آنکه بتوانید یک تقویم محتوایی درست را با استفاده از ابزارهای ساخت تقویم محتوایی تهیه کنید، بهتر است چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • مناسبت‌ها را فراموش نکنید. می‌توانید در این روزها محتوایی را تولید کنید که مرتبط باشد تا جذابیت و خلاقیت آن بالاتر رود.
  • بازنشر محتواهای قدیمی را فراموش نکنید. حتما در تقویم محتوایی خود، به سراغ محتواهای قدیمی رفته و آنها را نشر دهید.
  • نوع محتوای خود را مشخص کنید. محتوا به صورت ویدئویی، متنی، پادکست یا … است. همچنین مشخص کنید که در چه بستری قرار است آن را منتشر کنید.

بسیاری از برندهای بزرگ هفته‌ها، ماه‌ها و یک سال قبل تقویم محتوایی خود را طراحی می‌کنند.

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی کدامند؟

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی به شما کمک می‌کنند تا این پروسه را راحت‌تر انجام دهید:

Trello

یکی از کارآمدترین ابزارهای ساخت تقویم محتوایی، ترلوست که محیط آن بسیار ساده بوده و امکان می‌دهد تا هر تیم را به صورت جداگانه مدیریت کنید. فضای این پلتفرم کاملا مطابق با سلیقه شما قابل تغییر است. شما می‌توانید تمام نکات مربوط به تقویم محتوایی خود را در بردهای مخصوص نویسندگانتان قرار دهید.

Excel

همه ما با اکسل آشنا هستیم. آسانترین مدل در میان ابزارهای ساخت تقویم محتوایی که می‌تواند به شما کمک کند. اکسل قابلیت شخصی سازی داشته و تقویم شما را مطابق با آنچه که در ذهنتان است، ایجاد می‌کند. با این ابزار می‌توانید زمان بندی دقیقی را برای انتشار محتوای خود داشته باشید.

Google Sheets

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ساخت تقویم محتوایی، Google Sheets است که شبیه به اکسل طراحی شده است. این تقویم به صورت آنلاین بوده و شما در هر مکانی و با هر ابزاری می‌توانید به آن دست پیدا کنید، چیزی که در اکسل دیده نمی‌شود. شما می‌توانید به صورت آنلاین هر آنچه که وارد این ابزار کرده‌اید را با تیم محتوایی خود در میان بگذارید. همچنین افراد دیگر نیز می‌توانند در آن ویرایش انجام دهند و شما آن را به صورت آنلاین ببینید.

Asana

آسانا یکی دیگر از ابزارهای ساخت تقویم محتوایی است. قالب‌های آماده‌ای در این پلتفرم وجود دارد که برای تولید محتوا و بازاریابی می‌توانید از آن استفاده کنید. با آسانا دیگر نیازی به طراجی یک قالب یا جدول نخواهید داشت. همه چیز به صورت آماده در اختیار شماست.

Loomly

نام دیگری که در لیست ابزارهای ساخت تقویم محتوایی قرار می‌گیرد، به نام لومی است. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید به صورت گروهی جزئیات مختلف مانند زمان بندی محتواها را در در جدول قرار داده و همچنین ببینید که در چه مرحله‌ای از فعالیت خود قرار دارید. امکان تجزیه و تحلیل و نظرات دیگران درباره تقویم محتوایی که ایجاد کرده‌اید را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. ویژگی منفی این ابزار نیاز به پرداخت هزینه ماهانه پس از 5 روز استفاده است.

سخن پایانی

ابزارهای ساخت تقویم محتوایی

همانطور که دیدید، تقویم محتوایی یکی از مهمترین بخش‌های کسب و کار شماست. با استفاده از ابزارهای ساخت تقویم محتوایی می‌توانید نظم خوبی را در تولید محتوای خود ایجاد کنید. ما در افگیگا نیز برای تولید محتوای هدفمند و منظم از ابزارهای مختلف تقویم محتوایی استفاده می‌کنیم. نحوه ایجاد تقویم محتوایی را می‌توانید در مقاله “آموزش ایجاد تقویم محتوایی” ببینید.

دیدگاه ها

نوشتن دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *